Gå til innhold

oppblåst


lucy77

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid i min 10 uke og har hele tiden vært i fin form. Ingen spesielle plager, det eneste jeg lurer på er om noen har noen råd å komme med for de siste dagene har magen min vært veldig oppblåst på kveldstid. Jeg lurte også på om noen har noen tips til en type te uten koffein, jeg driiker vandligvis mange kopper grønn te om dagen men sluttet med dette da jeg ble gravid men nå når det er så kaldt ute savner jeg noe varm å drikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ikke 100 % sikker, men har hørt at rooibus te skal være bra.. inneholder jern og div.. men jeg er ikke sikker på om den inneholder koffein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Confecta sin nypete er uten coffein :)

Oppblåstheten har jeg dessverre ingen råd for. Er ganske oppblåst selv her :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rooibush er veldig fint, fins i mange smakar i tillegg til naturell. Dessutan te laga av tørka fruktbitar, sånn som ofte heiter "bestemors hage" eller noko i den duren på spesialbutikkar for te/kaffi.

 

Oppblåst mage er det mindre å gjera med, anna enn å drikka mykje vatn og eta fiber slik at maten kjem seg gjennom systemet til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som kan hjelpe, men ikke alltid er så lett, er så spise saktere....

"sluker" man maten, får man ofte mer luft i magen...

Å unngå brød i store mengder kan også hjelpe- gjær gjør deg oppblåst.

Men, har samme problem som deg, og det er alltid kvelden som er ille! Noen ganger føler jeg meg som om jeg er pumpet opp med luftpumpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker vanlig te opp til flere ganger daglig og gjorde dette også i det forrige svangerskapet. Gidder ikke å bytte til koffeinfri te når det ikke er snakk om de ekstremt store mengdene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! hvis du mener samme type oppblåst mage som jeg har -altså full av luft, så har jeg kjøpt noe som heter laktulose på apoteket, og den virker bra på meg...:) har brukt den i fem dager nå, og nå får jeg på meg vanlige bukser igjen...var så oppblåst og full av luft at de var vonde å ha på seg før jeg begynte...verdt å prøve iallefall..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...