Gå til innhold

Farlig å reise langt når man er i uke 33-34??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Nevøen min i Danmark skal gifte seg om 2-3 uker. Jeg har veldig lyst til å reise, men jeg er da i uke 33-34.

Må sitte i bilen ca 3-4 timer for å komme meg ditt. Dette er mitt første barn etter 2-3 års forsøk, så jeg er KJEMPE redd for at det kan skje no gal.

 

Noen her som har reist lang, når dere var rundt 7-8 månder. Erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-) Jeg skal til Sverige i påsken. Er da i uke 35 tror jeg..... Gruer meg litt til lang kjøretur, men vi satser på å ta mange pauser så går det nok bra. Jeg sitter hele dagene på jobb også, så regner ikke med det blir så stor forskjell å sitte stille i en bil. Legger ned sete og hviler meg litt om nødvendig:-) Kjørte flere ganger fra Oslo-Stavanger da jeg var gravid forrige svangerskap (siste gang 3 uker før termin) og det gikk fint det. Ble bare litt støl i rompa;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du være med flyet når det er så kort tid igjen til termin da??? Jeg trodde det var noe greier om at en ikke fikk fly de 2 siste mnd... mulig det var før i tiden... kjipt viss vannet går på 10.000 meters høyde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å reise langt i bil, men kan gå utver komforten med ensformisg sittestilling. Ta stopp/pauser når du føler for det.

Ang fly ville jeg vært mer forsiktig. Det er ulike regler hos de ulike flyselskapene for hvor sent i svangerskap man kan fly. Jeg ville sjekket det opp. 6 uker før er ganske kort tid da.... Jeg ville ikke tatt sjansen på det uansett, men det er meg og min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går nok helt fint! Jeg er ikke fullt så langt på vei som de ukene du snakker om, men vi kjørte til Sverige til jul fra Stavanger (var da i uke 20) og det gikk helt fint (en ca 15 timers kjøretur) og forrige helg (uke 25) til Kristiansand - sånn omtrent 3-4 timers kjøretur. Bare stopp når du føler for det også går det jo an å regulere setet litt:-) Så lenge du ikke har komplikasjoner i svangerskapet så går det nok helt fint. Ta en prat med legen din eller jordmor om du er nervøs:-)

 

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Norwegian lar deg fly til det er 1 mnd igjen på turer over 4 timer.

og på turer under 4 timer kan du fly til det er 2 uker igjen til termin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke noen slike regler at hvis et barn blir født i et annet land, f.eks. Danmark så får barnet dansk statsborgerskap? Synes jeg hørte om en slik historie om en baby som ble født av norske foreldre på ferie i Finnland. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt sikkert superbra! Bare ta pauser for ut-og-strekk.

Jeg er 31 uker i morra og har akkurat sittet 12 timer på fly hjem fra Thailand. Ingen problemer i det hele tatt. Verken på flyet til og fra eller i Thailand. Bare veldig deilig med ferie :)

Fløy med StarTour (TuiNordic) og måtte være hjemme innen 34 uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...