Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er nybakt mamma til en liten gutt, er en del eldre en mine søsken og de elsker å passe gutten min. Noe som er kjempe hyggelig, og jeg setter stor pris på det for det er mye hjelp i det. Min mor synest også dette er veldi stas med den lille. Men nå har det seg slik at de tar litt av, min mor har liksom tatt over ¨sjefs-rollen¨ (mammarollen) over den lille. Som idag da vi var hos min mor: Bror min holdt gutten også sovnet lillemann veldigodt i armene hans, så jeg sa han skulle legge han i baggen for jeg ville gå når han sov. Da sier min søster at hun vil holle han før vi går, men småen har en tendens til å tulle litt vis han blir flyttet mye på så jeg sa nei bare legg han i baggen. Men da kommer min mor og sier til min bror at min søster skal få holle han, og da han sier nei og at jeg har sagt han skulle ligge i baggen så kjefter hun og sier min søster skal holle han først. En annen gang jeg var ute på do, hadde akkorat pumpet meg og flaska sto på bordet (gir flaske og ammer litt om hverandre). Min mor holdt lillemann og mens jeg var borte den lille turen, hun vet at jeg pumper meg og samler opp melk tilfelle jeg må bort en tur osv og han må være hos andre. Men da jeg kom tilbake hadde hun bare gitt småen all melka jeg hadde pumpa, når jeg skulle gi han selv! Herregud jeg blir så irritert.. Er det noen som har vert oppi dette ? Jeg har gitt beskjed om at han er min og ikke hennes, med en gang jeg ikke ammer han nermest river hun han utav armene på meg!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 De "tar kontroll" fordi de har erfaring, i motsetning til deg, derfor tror de at de kommer med gode råd. eneste løsning er at du tar tilbake kontrollen, viser deg som et voksent menneske.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 hadde droppet å dratt innom til hun skjønner de er du som bestemmer.. jeg er 22 å,r å min mor sier jeg må si fra for hun vil ikke over kjøre meg, å mine regler.. men bodd med min mann i snart 6 å. så hun vet om hun blander seg for mye, blir de lenge til hun ser oss neste gang...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Enig - og at din mamma insisterte på at din søster skulle holde lillemann selv om du hadde gitt en annen beskjed, er bak mål - hva slags MAMMA er hun? Og hvorfor i alle dager var hun nødt til å gi lillemann den flasken du nettopp hadde pumpet?? Du må avtale ditt neste besøk / deres neste besøk; det er DIN sønn, DU bestemmer. Hvis mammaen din vil ha en baby, da får hun jobbe med den saken (og gå gravid i ni måneder). Søskene dine har ikke gjort noe galt, alle vil jo gjerne holde en baby - men det er derfor det fins mammaer, som kan styre og stelle og bestemme om ting som angår babyen - farmor, mormor, tanter, bestemødre og resten av sulamitten bes holde kjeft, med mindre vi har bedt om råd. Klarer de ikke det, kan de snakke til veggen i et annet rom, eller si ha det.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Gi klar og tydelig beskjed at det er DU som bestemmer hva ditt barn skal og skal ikke! (beklager men må bare kommentere en liten ting, det heter holde, ikke holle)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå