Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har blitt ildrød mellom kjønnsleppene, samt at hun har noen røde flekker spredt utover kroppen. De ser på en måte ut som myggstikk, en rød liten kul i midten med et rødt flatt felt rundt. Virker ikke som de klør eller gjør vondt på noen måte. Ikkenoe nytt vaskemiddel, såpe eller noe annet, og vi har heller ikke prøvd ut ny mat. Flekkene er jeg ikke så bekymret for, men er litt bekymret for at hun er blitt så rød nedentil. Hun er ikke rød i stumpen, det er kun forran. Noen som har peiling, eller bør jeg ringe legen? Formen er fin ellers, ingen feber ol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår har vært det et par ganger i forbindelse med at det har ligget igjen litt avføring etter de har skiftet på henne i barnehagen. Det kan sikker gå litt fort noen ganger, slik at de ikke ser eller får med seg absolutt alt.

Jeg tørket det forsiktig for med en ren klut med vann og lot henne gå uten bleie en liten stund slik at huden blir helt tørr før jeg tar på litt sinksalve og ny bleie. Har gått over etter et par dager (ingen våtservietter inntil det er blitt bra igjen).

Når det gjelder de andre utslettene kan jeg desverre ikke hjelpe.

Tror du det henger sammen? Dersom det gjør det hadde jeg kontaktet lege!

Lykke til!

Skrevet

Hmmm, jeg aner ikke... Det er ikke stort bedre i dag heller, må kanskje ringe legen i morgen? Hun går kun på potte, så jeg tror ikke det har kommet inn avføring - men man vet jo selvfølgelig ikke. Og vi bruker kun mesoft og klut når vi vasker henne, men det hender jo hun putter hendene i bleien, kan jo hende hun har fått med noen bakterier da kanskje...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...