Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Fordi de har forlest seg på EN enkelt forsker i England som for ti år siden mente å se en sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme. Denne påstanden er grundig tilbakeveis i X antall tunge vitenskapelige undersøkelser, men fremdeles ynder vaksinemotstanderne å gnåle om den der autismen. På dne måten skremmes mange usikre førstegangsforeldre fra å beskytte barna sine. Forstå det den som kan.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Hva med gullian barre syndrom?kan få det også. Det med autisme oppdages ikke før barnet er 18 mnd, hvorfor da ikke vente med vaksinen til etter det? Og skulle en falle død om sekunder etter en vaksine, er det aldri vaksinens skyld. Er tross alt virus vi uhemmet sprøyter inn i kroppen, skjønner at mange er skeptiske jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Jeg er annengangsmor, og fortsatt jævlig skeptisk Se på svineinfluensaen f,eks. og den vaksinen? Nå får vi høre at den var farlig.. MMR har de funnet opphopning av i hjernen til syke barn.. hjernehinnebetennelsevaksina er også skummel.. men what to do? Har valgt å følge programmet for alle mine barn, men er faktisk bekymret.. Det virker som at barna egentlig er prøvekaniner og at staten ikke tenker så mye på enkeltindividets helse.. Hvorfor sliter egentlig så mange med depresjoner, angst, ammeproblemer, og mange andre sykdommer/plager? Kan det være sammenheng?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 "Se på svineinfluensaen f,eks. og den vaksinen? Nå får vi høre at den var farlig.. " Hvor og hvem har sagt at den vaksinen er farlig?, Her på dib?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Hva skjer hvis vaksinasjonsdekningen blir for lav ? Svar: Hvis vaksinasjonsdekningen i befolkningen synker, vil det etter hvert bli så mange ikke-immune at vi igjen får meslingepidemier her i landet. Det har skjedd i flere vestlige land. I Storbritannia ga de mesling- eller MMR-vaksine bare ved 15 måneders alder og hadde i tillegg dårlig vaksinasjonsdekning frem til slutten av 1980-tallet. Dette førte til at en ikke fikk den forventede nedgangen i antall meslingtilfeller som kom i land som hadde to-doseprogram og høyere vaksinasjonsdekning. I 1993/94 var det økende forekomst av meslinger blant skolebarn. De regnet da ut hvor mange ikke-immune skolebarn som sannsynligvis fantes i landet, og beregnet på grunnlag av vaksinasjonsdekning og vaksineeffekt at de måtte være forberedt på en epidemi med 1-200 000 tilfeller i løpet av det kommende år hvis intet ble gjort. For å unngå en slik epidemi, arrangerte de en stor vaksinasjonskampanje og vaksinerte alle skolebarn (5-16 år) i løpet av tre uker i november 1994 med kombinert vaksine mot meslinger og røde hunder. (Tilstrekkelige mengder MMR-vaksine lot seg ikke skaffe på kort varsel, og det hastet). I 1989-90 var det en meslingepidemi i USA med ca 45 000 meldte tilfeller. Det ble meldt om komplikasjoner hos ca 20%, derav encefalitt hos 1 av 1000, og 120 personer døde (nær 3 av 1000 meldte tilfeller). I 1999-2000 var det en epidemi i Nederland med ca 3000 meldte tilfeller, derav tre dødsfall og fem tilfeller av encefalitt. 20% fikk komplikasjoner og 53 tilfeller førte til sykehusinnleggelser. Nederland har en vaksinasjonsdekning på over 95%, men utbruddet kom i en gruppe som motsetter seg vaksinasjon av religiøse grunner, og som bor nokså samlet. Rundt nyttår 1999-2000 fikk 68 ungdommer i Sverige meslinger og 30 av dem ble innlagt på sykehus I 2000 var det et meslingutbrudd i Irland med ca 1200 meldte tilfeller. 100 tilfeller førte til sykehusinnleggelse, derav seks på intensivavdeling. To barn døde. Utbruddet kom i et område med ca 75% vaksinasjonsdekning og de fleste av tilfellene var uvaksinerte barn under 5 år. Det er faktisk viktig å ta MMR-vaksinen. Det kan ikke sammenliknes med svineinfluensa, da dette var en sykdom med svært lav dødelighet.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Fordi min datter fikk en hevelse i en ankel, som ingen i helsevesenet vil vedgå kunne ha noe med MMR vaksina å gjøre. Forskning fra USA sier at en ganske stor prostent av spes jenter som får denne vaksinene har utvikla barneleddgikt eller andre leddplager. Enkelte nettsteder her i Norge sier også at hevlese i ledd kan være en bivirkning på vaksina. Men INGEN av legene eller hs har villet melde det som bivirkning. Jeg tok selv kontakt med folkehelseinst og de mente at det burde meldes, men må gjøres av helsepersonell. Og som du skjønner mener jeg at dette oppsto som en direkte konsekvens av vaksina. Jenta mi er helt frisk nå!! :-)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Den informasjonen der kommer vel fra samme kontoret som påsto at 13 000 nordmenn ville dø av si om ikke _alle_ vaksinerte seg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 Til deg som skriver: "Hva med gullian barre syndrom?" Det syndromet kan en faktisk få av å være alvorlig syk også. Så bruke det som begrunnelse for ikke å ta MMR-vaksinen henger litt lite på greip. Da barnet ditt kan få GB av å bli alvorlig syk (som det faktisk kan bli om en ikke er MMR-vaksinert).
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #10 Skrevet 4. februar 2010 GBS kan en få av en vanlig forkjølese også, den kommer av virus. Men, MMR inneholder 3 virus typer. Og hvorfor skal en vente med å ta vaksine hvis en har hatt gbs? Hva vet du egentlig om gbs?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #11 Skrevet 4. februar 2010 tror både vg og dagbladet har hatt artikler om at den er farlig, og sikkert flere aviser også Har vært på nyhetene også sa min mor.. søk rundt på internett, og se, så er det mange seriøse aktører som påstår det, ikke bare nyhetsspeilet
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #12 Skrevet 4. februar 2010 Det er vel ingen som er seriøse som sier at den er farlig, men noen mener den var/er unødvendig. Og det er to helt forskjellige ting.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #13 Skrevet 4. februar 2010 Jeg er i mot at den skal taes så tidlig (15 mnd) og at den ikke er oppdelt i 3. Det er galskap å kjøre all den møkka inn i en liten kropp som fremdeles utvikler seg. Dessuten går MMR-vaksinen på sykdommer som man kan få når man er større og også som tenåring. Så denne vaksinen kan faktisk taes når ungen er større, fra 5 år og oppover og i 3 - TRE doser hvor man har ei uke i mellom hver. Det er dette jeg har gjort med mine, og også skal gjøre med min minste nå.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #14 Skrevet 4. februar 2010 Du kommer til å få problemer med å skaffe alle tre komponentene. Vi får det hvertfall ikke til. Så en så lenge er ikke mine barn vaksinerte. Hvor lenge siden er det du klarte å skaffe disse tre komponentene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå