Msk87 Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 er det farlig med otrivin nesespray? Honning? Er blitt super forkjølt.. 2 uker igjen til termin:)
Diddels Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Jeg spurte min gynekolog om dette da jeg ble syk i første tri. han sa at nesespray og paracet går helt fint
Tnica Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Det er ikke farlig å bruke otrivin når en er gravid, så lenge den brukes med måte. Tror det står at den ikke bør brukes over 10 dager. Utover disse 10 dagene har jeg brukt saltvann. Hjelper ikke så mye, men bedre enn ingenting:) Honning må du bare spise eller putte i teen din. Tror derimot honning ikke er anbefalt når du ammer.
LilleFebruarNøtta Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Jeg bruker nesespray for barn! mildere men fungerer som bare det jordmora sa at d kan brukes, men helst så lite som mulig, ihvertfall for otrivin til voksne. kun når enn er påtte tett! hehe
ninayngve Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 generelt skal man ikke bruke den mer enn 10 dager fordi den da gjør at slimhinnene hovner opp og man blir faktisk tett av nesesprayen. Til gravide er en regel at man kan bruke når man er nødt, men helst prøve saltvann hvis det holder. Jeg ville ikke brukt den 10 dager i strekk nå som jeg var gravid, men nå og da når jeg måtte. Barnespray fungerer ofte bra på mange:)
humlebia Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Har også snakket med lege ang dette..for jeg har brukt nesespray for barn riktignok laaaaaaaaaang ut over de ti dagene.........men han sa dette var greit..!!ikke noe farlig!!...prøver å blande lit med saltvann for samvittighetens skyld..selv om jeg ikke føler dette hjelper noe!!
ninayngve Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 det som er dumt med å bruke over 10 dager er som sagt at sprayen gjør at slimhinnene hovner opp og man blir tett. Så da må man fortsette å bruke spray pga det. Risiko for å bli avhengig... Men kan avvennes ved å prøve en saltvann med høyt innhold av salt i. Kan svi litt da:) det er faktisk helt utrolig hvor mange som er avhengig av nesespray..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå