ronja irene Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 må selv ta 2 doser hver morgen....har masse bivirkninger pga dette. hva med dere? tok bare 1 dose på mitt forrige forsøk...håper på innspill jenter..
Pia76.. Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Heisann:) Ble satt på 2 doser av crinone jeg også. Men bare brukt det i 2 dager enda,,,så null bivirkninger her.' Hvordan reagerer du da?
ALIICE Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Jeg tar crinone morgen og kveld. Har også bivirkninger, hodepine, ømme pupper, trøtt...
ronja irene Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2010 ømme bryst, trett, OPPBLÅST mage, og faktisk kvalm. har brukt crinone siden lørdagen... kan ikke komme på at jeg hadde bivirkninger i det hele tatt sist jeg holdt på (05). fikk en sønn på 3 forsøket, og prøver lykke igjen. da fikk jeg bare 1 dose av crinonen..merker at mye har skjedd siden sist, på medisinfronten og behandligns metoder. kjempebra at det går fremover da:-)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Jeg tok også 2 om dagen. morgen og kveld.
pærebanan Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Må bare spørre dere... Begynte dere med Crinone FØR innsettet? Ser at flere her skal ta det flere ganger om dagen. Hvorfor da? Jeg skal ha Crinone fra og med i morgen, da en gang om dagen. Har innsett på tirsdag (hvist alt går bra da).. Er litt grønn på dette med Crinone og har ikke satt meg inn i det enda..
MK73 Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Det vanligste er en om morgenen og en om kvelden, tror jeg. Det er alltid det jeg har hatt. Ja, pærebanan, jeg har alltid begynt med progesterontilskudd før innsetting, pleier ta første dose om kvelden etter uttaket. Dette har vært rutine ved alle tre klinikkene jeg har vært hos. Grunnen til at man ta det flere ganger om dagen er bare for å få jevn tilførsel over døgnet, det har jeg også gjort med alle de forskjellige variantene jeg har hatt av progesteronstøtte og regimer etc
pærebanan Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Takk Mk73:) Vet ikke hvorfor jeg har fått det slik at jeg begynner på Crinone i morgen, søndag, når jeg hadde uttak fredag. Regner med de vet hva de gjør.. Kanskje jeg må øke dosen etter innsett, blir nok klokere på tirsdag:) Må le litt av meg selv her, tror jeg "bor" inne på disse nettsidene for tida.. Tuuusen takk for kjapt svar!!!
MK73 Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Du er hjertelig velkommen :-) Ja, man bør for det aller, aller meste stole på klinikken, og så kan man heller stille spørsmål underveis etterhvert som det dukker opp ting som man lurer på. Det er jo eksperter som hjelper oss! Det er nok flere av oss som er her litt mye akkurat nå, ja ;-)
mmp <3 Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Jeg tar to stykker, men jeg tar begge to om morgenen. Kan det være crinonen som setter meg sånn ut av spill? (Kvalme, oppblåst, magevondt?)
Pia76.. Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Her har det også blitt ømme bryst,,oppblåst mage. No *kjennes* det att man bruker crinone ja. Så sikkert derfor til deg også ja mmp. Men verd det,,bare vi lykkes:)))))))))))
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Jeg tar en morgen og en kveld. Jeg begynte på det på torsdag. Jeg har veldig oppblåst og vond mage, også er jeg litt kvalm.
pærebanan Skrevet 7. februar 2010 #13 Skrevet 7. februar 2010 Jaja... kommer med ett nytt spörsmål, igjen. Begynner på Crinone i dag, midt på dagen. Barmorskan på sykehuset sa at jeg ikke kunne ligge eller sitte i ro etterpå. At jeg måtte gå, for at det ikke skal "stivne".. eller noe sånt.. Hvordan gjör dere andre damer det, er dere ute å går eller noe sånt etter å ha tatt Crinone?
lille du:)*gravid* Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 Jeg tar også morgen og kveld. Begynte lørdag morgen, hadde uttak fredag, og planlagt innsett mandag:). Vet dere om det er slik at det suges opp ganske raskt eller om det ligger til neste dose å "godgjør" seg? Igår kveld, 2,5 time etter kveldsdosen var jeg på do, og da så jeg det kom ut en del...Har jeg fått lite igår da? Hvordan gjør dere det iforhold til klokkeslett? Tenker på jobb og sånt...
pærebanan Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Må bare si meg enig med Lille du:) Er dere oppe å går med en gang eller ligger dere etterpå?
lille du:)*gravid* Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 Pærebanan, jeg fikk beskjed om å bevege meg en ca halvtime etter innsetting. For at det skulle fordele seg, og at mest mulig av slimhinnen ble dekt.Så her er det tripping på hotellrommet, eller tur ute som gjelder:).. Men leste i preparatomtalen at det frigjøres progesteron sakte og kontinuerlig i løpet av 3 døgn..Så om eg mistet litt igår kveld, skal da ikke ha SÅ mye å si da..Men vil jo alltid gjøre det best mulig da:)
gunngunn Skrevet 7. februar 2010 #17 Skrevet 7. februar 2010 Nei mann begynner med crinone etter innsettingen,for at egget skal feste seg bedre,husk å bevege deg litt etter innsettingen;)
lure Skrevet 7. februar 2010 #18 Skrevet 7. februar 2010 Jeg tar også morgen og kveld. Tar den med en gang jeg står opp, for da sitter jeg ikke rolig før etter at frøkna er levert i bhg. Å så tar jeg den rett før kvelds-stellet hennes. Da går det også litt tid før jeg får satt meg. Så slipperr jeg å tenke så mye på det. Men bivirkningene er et annet kapittel, uff
gunngunn Skrevet 7. februar 2010 #19 Skrevet 7. februar 2010 kl slettet er ikke viktig her,jeg fikk selv beskjed om og ta det morgen og kveld,jeg setter den etter jeg har gått i dusjen,for da er jeg i naturlig bevegelse hele tiden,ved å hente meg klær lage meg frokost ,og ev la bena være i bevegelse mens jeg sminker meg og etterpå går jeg jo til bussen. om kvelden er det litt værre så da går jeg en tur rundt i stua eller ligger i sykle stilling.
MK73 Skrevet 7. februar 2010 #20 Skrevet 7. februar 2010 ...men det er et poeng at det er ca 12 timer mellom dosene, for å få jevn tilførsel av progesteron.
håpefull *er mamma* Skrevet 8. februar 2010 #21 Skrevet 8. februar 2010 På 1. forsøket tok jeg morgen og kveld. På 2. tok jeg morgen middag OG kveld. De trodde nok at det skulle stoppe blødningene mine, men fikk motsatt effekt ;-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå