maja_73 Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Er nå gravid med 3. mann, førstemann var 4 uker for tidlig, andremann prematur. Jeg er virkelig dødssliten, sovner på sofaen hver ettermiddag og orker ingenting. Kjæresten min sier at nå går det utover familieliv og oss at jeg absolutt skal gå på jobb. Legen sier ingenting, men jordmor sier at jeg skal ta det med ro, for vi ønsker jo ikke enda en til som kommer ut for tidlig. Men, hvordan få legen til å skjønne dette? Og lojal som jeg er har jeg ikke lyst til at dette skal gå ut over jobben heller... Noen som har tips til hvordan løse dilemmaet?
Nummer2påvei:) Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Hei. Jeg er kun 13 uker på vei, men er sykemeldt 20 % og har vært det de siste ukene. Har brukt sykemelding litt forskjellig alt etter hva jeg har hatt behov for. En periode, på grunn av kvalme, begynte jeg senere på jobb i stedet for ordinær tid. Nå bruker jeg sykemedling på en dag i uken. Jeg er utrolig sliten, føler med utmattet og tiltaksløs. Sover svært dårlig om natten da jeg må opp på toalettet ca en gang i timen. Jeg hadde ikke klart å være hundre prosent i jobb akkurat nå, men samtidig er det heller ikke et alternativ å være sykemeldt hundre prosent. Kanskje det kunne vært et forslag for deg kortere dager eller kortere uke?
Nummer2påvei:) Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Hei. Hva med en sykemelding som gjør at du enten har kortere uker, f.eks. 20 % sykemeldt og en fridag i uken, eller sykemelding hvor du har kortere dager? Viktig å ta vare på oss selv nå. Jobben klarer seg alltid Man yter mer på jobben også når man i tillegg har det bra hjemme med seg selv og familien. Håper du finner på noe lurt som fungerer for deg og din familie.
Nummer2påvei:) Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 ups. Der kom det to stykk gitt. Trodde det skjedde noe galt med den første. Men men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå