Gå til innhold

hmm mannfolk og husarbeid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan har dere det egentlig? noen ganger lurer jeg bare på å ha det slik de hadde det før i tiden, der damen i huset gjør det meste...=) er så lei av at han ikke ser hva som trengs å gjøres i huset...eller opppussinga som skulle vært gjort..... hva er normalt egentlig idag? hvordan har dere det?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff...blir litt flau jeg. Her i huset er jeg "mannen", mens han rydder og står på og tørker støv i de krokene jeg aldri ser... Det eneste han virkelig ikke har peiling på er klesvask. Der kan han finne på å hive på en maskin med en sokk og en vaskeklut. Han er heller ikke så flink til å finne fram klær til jenta vår når jeg tenker meg om. Hun dukker opp i de rareste habbiter når det er han som har tatt morgenstellet....

Skrevet

Det er vel litt motsatt her hos oss da, jeg hater husarbeid og utsetter i det lengste, til far i huset gjør det :-)

Skrevet

Her i huset er det litt motsatt da, jeg hater husarbeid og utsetter det i det lengste, til far i huset gjør det :-) Jeg har ikke støv på hjernen, og ser ingen grunn til at dette skulle være mitt ansvar. Men i det hele gjør vi vel ganske likt

Skrevet

Her er det akkuratt likt!

Prøver å fordele husarbeidet litt... men det eneste han kan finne på å gjøre helt av seg selv er å støvsuge (kjappt) over gulvene..

Han ser rett å slett ikke at noe må gjøres, at det er skittent eller rotete!

Så her i huset er det stort sett jeg som gjør alt.. utenom når jeg forteller han hva han skal gjøre.. da gjør han det :)

Skrevet

noe lignende her. han ser bare ikke hva som trengs, eller så oversees det vel helst til jeg fikser det. irriterende!

Skrevet

Jo ja, det er noe slikt her og.

Jeg står for det meste av husarbeidet. Han hadde sikkert gjort mer hadde jeg bedd om det, men jeg er leiiii av å måtte si til han at klærne må brettes, klær skal henges opp, badet trenger en vask osv...

Jeg har gitt beskjed hva han skal se etter og... Jeg sa senest i helga at enten får han ta i mer, eller så kommer jeg til å slite meg ut og møte veggen!

Så vi får se hva som skjer. Jeg er såå lei av å være masekjerringa!!!!

Skrevet

Her i huset er d jeg som står for rengjøring,oppussing, og praktiske ting :) Mens han jobber og står for halvparten av inntekten :) Ikke den mest ideelle løsningen, men vi får d til fungere på et vis :)

Skrevet

Hos oss gjør han alt som har med klesvask å gjøre, resten gjør egentlig jeg. Tror ikke han klarer å se rot og støv....

Skrevet

han er super flink, mer jeg som er lat der ja..

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Her og er det mannen som gjør det meste. Jeg hater husarbeide så det passer meg utmerket :D

Skrevet

Nå høres jeg sikkert ut som _det_ rivjernet ;)

Men jeg gikk og irriterte meg så lenge over ting han påstod at han ikke så og husket på, at jeg laget en arbeidsfordelingsliste uke for uke. Satt opp kolonner med hva som skal gjøres og navn på den som skal gjøre det. Og dette fordelte jeg rettferdig utover. Det som ikke er på listen tar vi litt på feelingen. Brette håndklær og vanlige klær kan jeg bare glemme at han gjør på en pen måte. Men han tar litt andre ting som ikke jeg gjør. Alt trenger ikke å stå på listen.

Arbeidsplan som fordeler likt arbeidet bør prøves ;) Da får du han kanskje til å "huske" å pusse speilet og vaske vasken etc... Småting som gutter ikke ser(eller vil se). Foreløpig har dette gått bra her i huset i hvert fall. *krysser fingrene*

Skrevet

her i gården er det jeg som gjør alt hus arbeidet.han nekter å gjøre det,for han er ikke "kjerring" sier han.så da har vi fordelt det slik at han tar seg av bilene, hagen og tar ut søppla.mens jeg gjør alt hus arbeidet og lager all maten.

Skrevet

huff, her er det jeg som er mannen i huset:p

Mannen min er den som lager all mat (men han velger det selv, liker ikke maten min) Han er alltid først ute med å rydde og han vasker alle klærne. Det er min oppgave å vaske/støvsuge leiligheten da, og jeg burde virkelig gjøre enda mer siden jeg jobber kun deltid.

han fikser alle "manneting" også.

Nei, jeg må virkelig skjerpe meg. hehe

men jeg er ansvarlig for alle praktiske ting med guttungen, klær, utstyr, organisering med barnehage/foreldremøter, legebesøk, fikse barnevakt osv. Tror ikke mannen min har nummeret til fastlegen hans engang.

Skrevet

huff, her er det jeg som er mannen i huset:p

Mannen min er den som lager all mat (men han velger det selv, liker ikke maten min) Han er alltid først ute med å rydde og han vasker alle klærne. Det er min oppgave å vaske/støvsuge leiligheten da, og jeg burde virkelig gjøre enda mer siden jeg jobber kun deltid.

han fikser alle "manneting" også.

Nei, jeg må virkelig skjerpe meg. hehe

men jeg er ansvarlig for alle praktiske ting med guttungen, klær, utstyr, organisering med barnehage/foreldremøter, legebesøk, fikse barnevakt osv. Tror ikke mannen min har nummeret til fastlegen hans engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...