Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 min datter blir 4 år og i den anledning har jeg invitert 12 4-åringer hjem til oss for å feire. Har aldri gjort dette før så er redd de skal skjede seg eller noe sånt....noen som har tips? feks en lek hvor de får hve sin godtepose til filmen vis det er en god ide å se film??
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Jeg tror jeg vlle satset på leker, istede for film.. Hva med skattejakt? Akebrett, om dere har en liten bakke i nærheten? Mye man kan gjøre..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 De kommer ikke til å kjede seg! De kommer til å leke sammen og tida kommer til å gå som en røyk. Film tror jeg er helt unødvendig, men du kan jo ha den i bakhånd. Vi har pleid å gjøre slik: Først kommer alle. Så leker vi flasketuten peker på sånn at alle får levert sin gave til bursdagsbarnet. Dette tar litt tid. Så spiser vi, først mat og så kake. Etterpå vil barna leke, og så pleier vi å fiske godteposer. Når alt dette er gjort, er de to timene selskapet varer som regel over.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Film kan du droppe, i bursdag skal det lekes. Tror nok ikke de har særlig tid til å sitte i ro. Og skattejakt for å finne posene holder.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 ser det er 3 stk som har svart på innlegget mitt men kan ikke se svara??!! HI
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 har hjemmekino så tenkte det hadde passet..Kan 4åringer lese et kart da? ingen akebakke her heller....tenkte å bare ha kaker å brus...eller er det lurest å ha "mat" først? pølse, pizza? HI
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Da jeg var barn hadde alltid mor og far på film med sånne småsnutter alla tom og jerry på i bursdagen. Selv om det var organiserte skattejakter eller andre leker var det som regel en og annen unge som heller ville se film.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Vil ha satset på å severe pølser, som mor hadde jeg regnet med at ungene fikk pølser i bursdagen. Så ville jeg ha hatt noen leker i bakhånd om ungene ikke selv hadde klart å leke noe, så kaker og boller ol. Så en skattejakt hvor de måtte lete etter skatten ut fra ett kart. Kjempe kult synes ungene her. Lag en kiste av en pappkartong og fyll den med godteriposer og gjem den i huset ett sted. LAg så ett kart med noen poster hvor de skal f eks finne en brun stol eller noe annet i huset. Før de kommer frem til neste post også er kiste til slutt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Skjønner godt at du er stressa, jeg har tenkt på å gjøre det samme når datteren min blir 5 år til sommeren... Jeg tror sikkert det er lurt med mat, pølser i brød er jo veldig greit.. Muffins og juice eller brus.. En ide som søsteren min gjennomførte på sønnen sin bursdag, var at hun lagde "butikk" med kasseapparat, så fikk ungene lekepenger, så solgte sønnen hennes mat og drikke, både gjestene og sønnen hennes synes det var kjempemorsomt! Hun hadde da fått tak i et gammelt kasseapparat, men et lekeapparat går jo også an å bruke. Ellers så går det jo an å sette på musikk og si at det er diskotek og at nå kan de danse, 4-åringer synes vel det er morsomt? Hvis du har sånne hits for kids eller noe, så er vel det bra dansemusikk? Hmm... må tenke om jeg har flere ideer.... Hva med å ha hvit papirduk på bordet når de sitter og spiser, og så legge ut fargeblyanter så de kan tegne? Jeg kommer ikke på mer jeg, men følger med for å få ideer selv Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå