*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 lillegutt har ligget med hodet ned siden ordinær ultralyd. er 29+2 i dag og på mandag da vi var på 3d ul lå han igjen med hodet ned, helt nede i bekkenet mitt på venstre side. er det større mulighet for at han blir liggende slik med hodet ned fordi han har gjort det mye? mener å ha hørt at det er stor sannsynlighet, men har han ikke god plass enda? han var 1196g :-)
Ladybug~N&E Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 min første lå med hodet ned han også helt fra ordinær ultralyd. han kom ut med hodet først også. men har ikke hørt noe om at det er noe større mylighet for at de blir liggende. selv om det igrunn virker ganske så logisk at det er det. min sitter foreløpig denne gangen, er 28+2 men jordmor sier at hun begynner ikke å sjekke leie før uke 34 fordi de fremdeles kan snu seg ofte. er mye turning på denne tiden sier hun. men om du er førstegangs så kan det nok hende at han blir liggende slik. er jo ikke unormalt at hodet snart fester seg. min var festet fra uke 30 sist. hodet festes som oftest ikke før helt på slutten hos flergangs.
MillaCamilla Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Hei! Min lå med hodet ned fra uke 28, men fant ut forrige uke (37) at han skulle legge seg i seteleie. Fikk time til vending men han snudde seg heldigvis selv i løpet av helga, så nå håper jeg han holder seg der. I følge legen min var det svært sjeldent at babyer snudde seg så sent som hos meg, to ganger i tillegg. Det de sa til meg i uke 28 var at det var stor sjanse for at han ble liggende slik. Jeg hadde bare litt uflaks, før flaksen slo til igjen. Det var ingen av legene eller jordmødrene som trodde at min kom til å snu seg i seteleie etter så lenge i hodeleie iallefall. Så jeg tror du har gode odds på din side. Lykke til videre!
FrkBomst&Frø Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har hørt at bebisene finner sin favorittstilling, at de vender og snur seg litt for å prøve ut, men stort sett blir liggende nokså likt når plassen snører seg sammen for dem. Jeg håper dette er riktig, for min har også ligget med hodet ned siden ordinære ul i uke 18. Nå er jeg i uke 33++ og håper bebis forblir i lignende stilling. Men så igjen sa jm at det finnes ingen garantier. Hun har også opplevd at bebiser har snudd seg etter at jm har sagt hodet er festet. Så ingen fasitsvar, annet enn at dette er selvbestemte, små individer *
W29 Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 til ~Ladybug~venter nr.2 du sier at hodet til barnet ditt var festet fra uke 30 sist, lurer bare på om du fødte før termin? jeg fikk også beskjed om at hodet er festet i uke 30, er nå i uke 33 og lurer på om jeg kommer til å føde før termin pga han har festet seg så tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå