Gå til innhold

Vekstestimering i morgen, trenger hjelp av dere! ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 1 dag på overtid i dag og har fått time på sykehuset i morgen for å måle hvor stort barnet er. Den er på vei ut av skjema nå og jordmor mente i går at dette måtte sjekkes. Jeg har også ganske høyt undertrykk (blodtrykk) så dette er også en av grunnene. Jormor visse jo ikke hva de kan gjøre med meg på sykehuset i morgen men det jeg lurer på er om de evt kan hjelpe meg i gang, starte fødselen? Det skal også sies at jeg bære barnet høyt og det har ikke festet seg. Føler jeg ikke klarer å puste for den presser så masse.

Noen som kan gi meg noen kommentarer eller har opplevd lignende?

Tusen takk for svar uansett ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 7 dager på overtid og fikk vite for et par dager siden at babyen var ca 4500 g. Jeg spurte om det var mulig å bli satt i gang pågrunn av stor baby, men fikk nei til svar.

Det var visst vanlig praksis før, men det er det ikke lenger.

Desverre har ikke han kommet ordentlig ned i bekkenet heller og hodet er ikke festet, så mulighetene for at bekkenet mitt er for lite til at han skal fødes vaginalt er tilstede. Men likevel vil de ikke foreta seg noe, da de mener det er best for både meg og han at fødselen starter naturlig.

Jeg er livredd han skal bli nærmere 5 kg, men vi får bare se..

Jeg tror likvel det er ulik praksis ra sykehus til sykehus!

Skrevet

Jeg var på slik "estimering" 4 dager før fødselen fant sted.

Ungen ble da estimert til å være ca 4 kg- noe jeg protesterte på!

Da den kom viste det seg at gutten var 4.7kg og 56cm lang....

Håper bare du blir tatt mer på alvor enn meg.... For nå sitter man igjen med 34 dager til termin og fødselsangst til tusen....

Skrevet

Hei

Lykke til med vekst-estimering. 2 dager før jeg fikk sønnen min ble han estimert til ca 4500g. Han var 3730g.. bare så du kan ha i mente at de kan ta feil begge veier.

Skrevet

Takk for svar. Da ser vi hva som skjer imorgen! ;)

Skrevet

Takk for svar. Da ser vi hva som skjer imorgen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...