Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvordan løser dere det når pappaen vil ha deler av sin permisjon veldig tidlig, ca 3 mnd og resten helt på slutten? Hvordan gjør dere det med jobb,amming osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært i samme situasjon selv. Men hvis du skal tilbake på jobb og ammer, har du krav på ammefri (med eller uten lønn). Også da må du bare pumpe deg, så gir pappaen på flaske. Evt gi mme.

Et annet alternativ er selvsagt å ta ut ferien din når han har permisjon, men det var vel ikke det du tenkte?

Skrevet

Dere må bare finne ut hvordan det blir mest praktisk for dere. Her tok pappa ut 2 uker perm da mini var 6 mnd. Jeg ammet før jeg gikk på jobb, hadde pumpet ut melk slik at pappaen hadde et par flasker til å gi utover dagen. Og så fikk jeg 1 time ammefri og sluttet da kl 14.

Her hadde jo mini da begynt å spise grøt, så det ene måltidet på formiddagen var jo grøt.

Er det forresten første baby? Bare forberede pappaen på at det faktisk er mer jobb enn han kanskje tror da når babyen er så liten :) Hehe... Tror nok min mann fikk øynene litt mer opp for hvor mye jobb som faktisk er med disse små, selv om min da var 3 mnd eldre enn din (hvis han tar ut perm ved 3 mnd alder). Tror han ser mer fram til neste permisjon når mini faktisk blir 8 mnd og enda mer "selvstendig"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...