Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke feit???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at det er et mål, men jeg lurer oppriktig på det...

 

Jeg spiser:

Tre sjokolade kjeks med te til frokost.

1 grovt rundtstykke til lunsj.

1 sjokoladebolle eller to som mellommåltid.

En normal middag, hjemmelagd, men en del pasta og ris. Gjerne en liten dæsj creme fraishe.

Potetgull, sjokolade og bonbons hver kveld.

Bøtter ned fra 033-1 l cola om dagen.

 

Spiser sjelden frukt for at jeg ikke har lyst på det.

 

Har ingen helseproblemmer, kolesterol, mineraler og vitaminer er alt innenfor det normale..

Er ikke verdens mest aktive person, men holder følge med de fleste.

 

Hvorfor blir jeg da ikke feit???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsetter du sånn for du hjerteinfark. Tetter blodårene dine mer og mer..

 

Skrevet

Jeg spiser mer enn deg, av alt du nevner :P

 

Jeg er heller ikke feit. Tvert i mot faktisk!

Skrevet

Har sjekket kolestorolet nå nydlig og det lå midt i normen...

Jeg har en BMI på 20.1.

Hofteradiusen er også normal, jeg har en cm for mye rundt midjen...

 

HI

Skrevet

Så på et program på TV at forskning viser at det er ekstremt stor forskjell på folk når det gjelder dette - orker ikke gjengi alt her, men noen kropper tar ikke opp fett i samme grad. Et annet poeng er en som allerede har blitt tjukk, for økt mengde fettceller, og disse forsvinner aldri, så selv om du blir slank, så forsvinner ikke fettcellene, dvs at kroppen din kan ta opp mye mer fett fra maten enn en som aldri har vært stor. Så da må en altså spise mindre.

Skrevet

Jeg kunne fortalt om forbrenning og gener men det er det jo ingen som tror på med tanke på overvektige mennesker så hvorfor skal det bety noe for de som er tynne???

Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg spiste også slik, og var tynn som en strek. Helt til jeg bikket 30... Da kom kiloene :)

Skrevet

Jeg spiser også utrolig usundt og legger ikke på meg. Har BMI på 19 og kan spise sjokolade og pizza dagen lang. Har også sjekket alle blodverdier og alt er helt normalt. Pappa har vært glad i søt mat og spiser vanvittige mengder hver dag. Har gjort det hele livet men er tynn som en strek.

 

Det er nok genetisk.

Skrevet

Jeg er 32 år og med dette kostholdet så klarer jeg ikke å gå opp i vekt, uansett om jeg spiser tre kjekspakker til om dagen. Derimot, hvis jeg spiser sundt og balansert så går jeg opp (!) fem kilo veldig raskt og det klarer jeg ikke å kvitte meg med... Det er jo ikke noe motivasjon å gå opp i vekt og fortsatt ha de samme blodverdiene..

 

Får bare takke mine forfedre for bra gener da...

 

Skrevet

Personer som "spiser hva de vil" og ikke legge rpå seg, spiser beviselig mindre enn hva de tror..De kan være bærere av et gen som gjør at når de er mett, så er de mett..

 

Man gjorde et forsøk med barnehagebarn. De fikk et fat med kjekse ved siden av seg, også skulle de visst tegne, eller holde på med div aktiviteter som de Elsket samtidig som de satt der med favorittkjeksene sine..Noen barn rørte ikke kjeksene (må legge til at det ble gjort etter et normalt måltid, så barna var "ferdigspist"), mens andre "måtte" spise de opp før de kunne begynne sin valgt aktivitet..

 

Videre så gjorde de et forsøk på 10 "spise så mye de vil men holder meg tynn" personer...De skulle spise en kcal-mengde som i forhold tild deres vekt og høyde skulle tilsi at de ville legge på seg..Trening var forbudt i testperioden. Alle hadde de problem med å spise så mye osm de skulle..De ble nærmest uvel av TANKEN på å spise mer når de var mette...Bortsett fra to, så la ALLE på seg forventet vekt mer elle rm idre.:Altså, de KUNNE lett legge på seg..Det var mengde og type mat som gjorde at de ikke lå på seg..Hos de to siste (som begge var av "rase" asiat" , og man var ikke sikker på om det spilte noe rolle)så økte muskelmassen og forbrenningne med den..De la påseg, men nsten ikke noe fett...Dette var helt uventet og veldig unikt, men altså, gjaldt bare to av ti..Men disse la jo også på seg, så selv om det var muskle rog ikke fett (Husk, de fikk ikke trene) så gikk de opp i vekt..

 

SÅ alle dere "som spiser hva dere vil"; meget mulig dere ikke spiser så MYE som "oss vanlig dødelige"...Dere bare tenker ikke på det......

 

Uansett så er det heller ikke mye å skryte av at man har et usunt kosthold men ser sunn (les: slank) ut..Mange mener at slanke foreldre som lever usunt, har STØRRE sansynlighet for å få barn som blir fete, iallefall fete voksne, enn barn av overvektige som lever sunnere.. Da de nettop bruker den unnskylding at "genen gjør at de holder seg tynne", mens de med usunt kosthold har ødelagt disse genene for barna sine..Ergo, tåler de mindre usunn mat før det vises på vekta......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...