Gå til innhold

Klarer du å se stereogrammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror hjernen min er koblet litt feil jeg. Jeg klarer å se stereogrammer, men alle motivene går innover i stedetfor utover!

Stereogrammer er sånne bilder som man må stirre på/se på på en spesiell måte for at motivetskal komme fram som en 3d-figur. Google Stereogram.

Klarer du å se stereogrammene, og ser du dem sånn de skal være eller ser du "negativen" sånn som meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ser de. Trur jeg ser de riktig og =) Stereogrammer er morsomt...fant en gang et program på internett hvor man kunne lage egne!

Skrevet

Hmmm.. Men hvorfor ser jeg dem feil vei da? Motivet forsvinner liksom innover. Er vel ikke riktig g skrudd sammen jeg... :)

HI

Skrevet

Ja, jeg ser dem, men har litt problemer med å ce dem poå pc- greier det fint på 'ordentlige' bilder.

Forøvrig fant jeg trolig en forklaring på din måte å se disse på:

"In or Out?

About 90% of the people who can see stereograms, see the images coming forward (Diverging). The other 10% see the same image going backwards (Converging). The reason for this difference is this: Most people look at a stereogram using parallel vision—each eye looking straight ahead. This is the way we look at a distant object, a clock on the wall, for example, as opposed to looking at the computer monitor or something on a printed page. The 10% who see the images going inwards rather than popping out, are viewing the stereogram with crossed eyes as illustrated in the diagram below."

Skrevet

Jeg har aldri klart å se slike i det hele tatt.... Må være en feilkobling i hjernen min.

Skrevet

Kult! Ja, jeg ser dem med øya i kryss. Da skal jeg prøve å se på dem som om de var langt borte:) Takk!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...