Gå til innhold

Seteleie i uke 36- noen med peiling/erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangsfødende og i uke 35 imorgen. Var hos jordmor på mandag og ho tror knøttet ikke har lagt seg med hodet ned enda. Skal på ultralyd på fredag for å få konstatert det.

Kjenner godt med liv og føler på en måte at det er så mye bevegelse ned i der.. Og igår syntes jeg at jeg kjente hikking nede...

Noen som har erfaring med at babyen har snudd seg i uke 35-36 eller senere? Noen som har opplevd at de har snudd bayben med håndgrep?? Noen som har opplevd å føde med seteleie, evt måtte ta keisersnitt?

Er så lite klar for å ta keisersnitt- var så innstillit på å føde vaginalt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! De sier at så lenge babyen ligger med rompa ned, er det sjans for at den flytter seg greit av seg selv. Bedre plass til hodet i bekkenet, enn rompa, selv om ikke noen av delene nødvendigvis har festet seg. Vet ikke om dette gjelder for heile landet, men her i Rogaland er det praksis med samtale/vurdering av leie i uke 37, da prøver de å snu babyen, hvis det er seteleie. Hvis ikke det fungerer får man automatisk tilbud om keisersnitt. Tror jeg hadde vurdert det, hadde nok følt meg snytt for en fødsel men....

Mi lille jente ligger med hodet ned, og jeg kjenner hun hikker heilt nede i magen/bekken(har ikke festa seg enda). Ryggen ligger til venstre, så de fleste sparkene kommer opp mot ribbein på høyre side. er visstnok 70% av babyene som ligger den veien. Krysser fingene for at junior snur seg, og alt ordner seg, lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...