Gå til innhold

Bilsete 15-36kg allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe nytt bilsete for bil nr.2 og vurderer å kjøpe et bilsete 15-36kg. Gutten vår blir 3år i mars og veier ganske akkurat 15kg. Men han er ikke all verden høy. Går det likevel bra? Kan de setene stilles inn i høyden?

Og ja, vet at sete er forovervendt... har hatt det i godt over ett år allerede (er tysk jeg....).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør være over ca 100 cm lang for å sitte godt i en beltestol. Sikkert forskjell på setene, du får nesten ta ham med til butikken og prøve. Mistenker at han er for liten hvis han er helt gjennomsnittlig høy. Min som blir 3 i april er litt over gjennomsnittlig lang og er for kort til å sitte trygt i beltestol. Hvis de ikke er lange nok vil de skli ut av setet i en evt. kollisjon.

Min 4.5-åring sitter i en Britax KidFix som er et knallgodt sete. Vi satte henne i det da hun var såvidt over meteren høy, og hadde da ryggen på nederste hakket.

(blir forovervendte seter sikrere om man er tysk, forresten? Jeg har kjøpt Britax Hi-way, bakovervendt, til min jente på snart 3. Det skal hun sitte i så lenge det går, helst halvannet år til, i hvert fall)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...