Gå til innhold

Legen har ikke tid til meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 38 uker i dag,jeg skal da gå til kontroll hver uke,men legen har ingen ledige timer til meg resten av måneden og jeg har termin 19.

Hun sier jeg får bare komme innom å sette meg ned å vente,det er sikkert noen som avbestiller.

Syns dette er litt useriøst,da jeg har vært innlagt på sykehuset pga tegn på svangerskapsforgiftning(var ikke det.),jeg har hatt høyt blodtrykk hele svanger skapet og da mener jeg det burde være grunn til å komme inn hver uke slik jeg har krav på.

Fikk beskjed om å komme ned til legen i går,da jeg ringer dit har hun ikke noe tid og får beskjed om å prøve til torsdag.

Kjempemorsomt å sitte å vente på ett kjedelig legekontor med bekkenløsning i tilfelle jeg skulle få komme inn.

Ikke har hun sjekket om han har festet seg heller...

Har ikke gått til noen jordmor denne gangen fordi jeg trodde hun skulle være seriøs og nå er det for sent å gå....

ÅÅÅÅÅ.....blir bare så provosert....hehe....fødselsangst har jeg og,enda dette er andremann.

Jaja,ihvertfall fått lettet litt på trykket nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det går ikke an! Men legene har akuttimer hver dag, så dersom du ringer på morgenen er det kanskje mulig å få time da? Selv om det er sent i svangerskapet ville jeg ringt jordmor i kommunen og spurt om det var mulig å komme til, forklar situasjonen, så kanskje det hjelper. Ellers finnes det kanskje privat jm/lege som kan ta deg inn?

Skrevet

Hei

Min lege er også fryktelig populær og overbooket. Hun slenger meg på UL-benken, sjekker at alt er ok med babyen, måler blodtrykk og sender meg avgårde uten å spørre om formen er bra engang.

Heldigvis går jeg til jordmor. Hun er den rake motsetning, og prøver å overtale meg til sykemelding hver gang jeg er der.

Er det ikke mulig for deg å stikke innom legekontoret med en urinprøve, og få en sykepleier til å ta blodtrykket ditt? Evnt. oppsøke jordmor på kommunens helsestasjon. På den måten vil de jo fange opp om det er svangerskapsforgiftning på gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...