Gå til innhold

er så redd for å være gravid igjen =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så dum, så dum. Har vært kjempe forsiktig helt fra vi begynte å ha sex igjen. Vi fikk gutten vår for 3mnd siden og for 2 uker siden (midt i eggløsningsperioden) var sønnen vår på overnatting hos bestemor. Etter et par glass for mye, droppa vi kondomen. Sitter og venter desperat på mensen. Ammer ikke, så jeg har ikke den beskyttelsen heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta det som det kommer! Jeg ammet ikke (men pumpa endel) og hadde mensen hver 8. uke. Jeg hadde veldig lyst til å bli gravid igjen, men ble det ikke. Det er jo typisk at de som er uforsiktige èn gang og helst ikke vil bli gravide blir det, mens de som prøver og prøver ikke blir det...

Jeg hadde syntes det hadde vært utrolig koselig med to tette jeg da, men nå har jeg begynt på pilla igjen fordi vi må vente til jeg har fått meg ny jobb.

Lykke til, håper du får mensen snart :)

Skrevet

Jeg har gått rundt og tenkt på det samme i flere uker. Tok en test før jul og den var negativ, men jeg har likevel ikke klart å få det ut av hodet, tenk om jeg skulle være gravid igjen. Testet på nytt denne uka og det var like negativt. Lillemor er bare 6 mnd og vi vil vente et par år egentlig, men når man begynner å tenke på det så var det nesten litt skuffende også at det ikke var en liten en der.....

Skrevet

Mamma´n til lillemor: jeg skulle absolutt IKKE bli gravid igjen med en gang, men så overtalte sambo meg. Men så fikk vi det ikke til og nå må vi vente til høsten pga økonomi. Deilig å kunne spise og drikke det jeg har lyst på og ser fram til en sommer med reker OG hvitvin. Men må innrømme at jeg ble litt skuffa da mensen plutselig kom ja... men nå går jeg på pilla så nå blir det ikke noen overraskelser (i så fall blir det veldig uplanlagt).

Sorry, mener ikke å kuppe tråden her altså ;)

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Vi hadde ett uhell da mini var 5 mnd, og selv om jeg tok angrepille og ammet, ble jeg gravid. Ble skikkelig stresset, men begynte raskt å innstille meg på å takle det også. Men så mistet jeg igjen relativt raskt, så det ble ikke noe av. Var leit der og da, spesielt siden jeg hadde tatt angrepille og følte jeghadde tatt en slags abort. Men nå er jeg lettet over at det ikke ble noen flere ennå.

Poenget mitt med å skrive dette, er at man innstiller og tilpasser seg til det meste. Så om du skulle være gravid, går det nok helt fint det også. Det er 11 mnd mellom to av halvsøstrene mine og de har masse glede av hverandre. Så ikke bare negativt, selv om det nok kan bli slitsomt en periode.

Lykke til!

Skrevet

takk for svar =)

ironien er jo at jeg starta en tråd om jeg skulle få flere barn noen gang :P der fikk jeg den.

jeg tror jo at jeg fint kunne gledet meg over 1 barn til, men passer så utrolig dårlig. Bor i en 1roms-leilighet. sambo er i ferd med å starte eget firma. Vi har sagt at flere barn, det snakker vi om 3år. Og jeg skriver under på hun som snakka om å få tilbake kroppen sin. Føles nesten sadistisk å gå gravid igjen.

jeg skal ta en test på mandag, skal holde dere opptatert ;)

Skrevet

Mirjam, jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Min baby er 3 mnd. Og jeg har i tillegg ikke fått mensen tilbake. Skal teste over helga. Har en haug med symptomer og er litt deppa nå.

Skrevet

krysser fingrene for deg å ;) fæl følelse det her.

Skrevet

Huff, nesten så jeg ikke tørr å ha sex igjen...

Skrevet

Huff... Jeg føler med dere folkens.. Det er ikke lenge siden jeg fikk mitt første barn heller. Jeg vil absolutt ikke at det skal bli flere. Derfor (bl.a.) er jeg ikke så gira på å ha sex igjen før jeg får satt inn spiral.. Føler det er hakket sikrere enn kondomer ;-)

Skrevet

jeg er ikke gravid ;D hadde flaks denne gangen.

Skrevet

Det var bra:) Huff, er så redd for å oppleve noe sånt jeg også... Men vi får være forsiktige framover... Jeg ønsker meg jo egentlig en til, men ikke så tett. Må glemme det svangerskapet jeg hadde og fødselen først;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...