Gå til innhold

Hvilke seng brukte dere til den nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte dere en stor sprinkelseng fra starten av, eller hva brukte dere? Jeg er så usikker på hva jeg skal bruke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker en vugge som alle små har brukt i flere generasjoner.

Veslejenta syntes den var litt stor så hun sov i vognbagen oppi vugga, he he.

Skrevet

Brukte en kurv til soving på dagtid. Det hendte at vi flyttet den inn på soverommet. Ellers sov han i sprinkelsengen, eller sammen med oss i dobbeltsengen.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Eldste sov i sprinkelseng fra hun var nyfødt.

Yngste sov først i vognbaggen en stund (trivdes best der), gikk så over til vogge og så sprinkelseng.

Skrevet

Da min var nyfødt slo hun seg ikke til ro noen andre steder enn i vogna så ble til at de ble brukt frem til hun var ca 3 mnd. Først da klarte hun å ligge i sprinkelsenga

Skrevet

Vi tenkte å ha ei vugge stående i stua, så derfor hadde jeg tenkt andre løsninger på soverommet, men vet ikke helt hva. Synes sprinkelseng er veldig stort for en liten baby, men veit ikke hva jeg skal bruke..

HI

Skrevet

Planen er å legge henne i sprinkelsengen fra første stund, men dersom det ikke går kommer vi til å legge henne i vognen den første tiden :-)

Skrevet

Hadde en sånn moseskurv som hun sov i på dagen, om natta satte vi kurven oppi sprinkelsengen første 3-4 mnd. Synes den var litt lunere siden hun er født midt på vinteren.

Skrevet

Vi har kjøpt Stokke Sleepi, så vi bruker mini de første månedene før vi bygger den ut til vanlig størrelse.

Skrevet

Vår lille er ikke født enda, men vi har planer om å ha han i en liiiten bag. (Den hører ikke til noen vogn men ligner litt på en vognbag).De små liker å ligge trangt. :) Så nå har jeg gjort klar baggen med rent sengetøy og lammeskinn. Håper og tror han vil trives inni der. Sprinkelsengen får stå alene intill videre. Vugga vi har er også i største laget, tror jeg.

Skrevet

Hvis sprinkelsenga blir for stor er denne kjempesmart:

http://www.dry.no/dry_kid_amme.html

Veldig kjekk for å lettere løfte frem og tilbake ved nattamming også.

Skulle ønske jeg hadde kjøpt den tidligere.

Skrevet

Min har sovet og sover fortsatt i sprinkelseng, hun er kun 6 måneder. Men, hun har sovet noen timer inn i mellom i vognen, og det har hun likt godt.

Skrevet

Vognbagen rett ved siden av senga mi. Jeg bare gråt og gråt når vi la han i sprinkelseng... han var altfor langt unna meg!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...