Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31+3 idag..Og idag var jeg til legen og han målte sfmål på 27cm. Sist kontroll for tre uker siden var sfmålet 26cm. Er dette normalt? I tillegg har jeg gått opp 4 kilo på tre uker. Dette er mitt andre svangerskap, så vi har en aktiv 2 åring i tillegg. Hva synes dere jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var på kontroll da jeg var 31+4, da lå jeg på 34-35 cm, og det er langt over den grønne normalstreken...

Så jeg er spent på hva jeg er på neste kontroll, er nå 35+4 uker på vei...

Skrevet

Da jeg var 31+4 uker på vei, var jeg 34-35 cm noe som tilsvarer en som er 40-41 uker på vei, ligger langt over den grønne normalstreken..

Jeg er nå 35+4 uker idag, så jeg er spent på hva jeg er på neste kontroll....

Skrevet

Det blir spennende å se ja..Enkelt skal det iallefall ikke være..Hehe..Hvis den ikke går opp så mye blir man bekymret for det, og motsatt..Hehe..

Skrevet

Da har vi det ganske likt.

Symfysemålet mitt falt fra litt over gjennomsnittet før uke 28, til å ligge godt under nå.

Er i uke 32+1 idag, og har ett mål på 28 cm. Det har bare vokst 1 cm de tre siste ukene.

Men det er mye som kan virke inn på symfysemålet - hvordan barnet ligger feks. Jeg bærer mitt veldig langt nede, og i tillegg ligger h*n i sideleie 99% av tiden. Det betyr mye innbiller jeg meg iallfall - livmoren vil jo bli mer "utstrekt" når barnet ligger rett opp og ned?

Dersom alt er normalt ellers, og målet tross alt vokser så tror jeg ikke du skal bekymre deg så veldig. Dersom det stagnerer eller legen/jordmor er bekymret blir du nok sendt på ekstrakontroll :)

Skrevet

Enig med mars_10.

Jeg har blitt fulgt opp litt ekstra pga risiko for sv.sk.forgiftning, og de gangene jeg da har vært hos fastlegen og på sykehuset har jeg blitt målt over streken, mens målene jordmor har tatt har vært under. Hun sa det ikke hadde noe særlig betydning. Noen ganger måler de litt forskjellig, noen ganger ligger babyen som nevnt annerledes slik at magen er høyere/lavere, og hvis du er lang f.eks så "skjuler" du mer inni deg enn hva som vises av mage. :)

Så tror ikke du trenger å bekymre deg veldig, mye som spiller inn. Så lenge alt er bra og det er en gjennomsnitlig fin vekst så er det nok som det skal være :)

Skrevet

hadde sfmål på 27cm i dag. er 28+2.

hadde 29cm på samme tid som deg forrige gang.

hva som er normalt er vel ganske relativt så lenge man følger sin egen kurve. det er vel helst når det blir veldig lavt og evnt. får dipp at man bør følge litt med. men anbefaler at du heller tar kontakt med lege/jordmor eller fødeavdelingen dersom du er veldig bekymret. det er ingenting som er så ødeleggende som å være redd og bekymret.

Skrevet

jeg hadde sf måt på 30 i uke 28/29....er nå i uke 35+4 og skal til jm til uka,skulle vært der denne uka,men jm var sym så er spent assa...

Skrevet

Jeg er 31+6 og har et symfysemål på 32. Litt over middels store mål i følge jm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...