frk. ærlig Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Flere her inne som har fått vite at de venter stor baby? Jeg er en uke overtiden og har fått vite at han inni magen er rundt 4500 g. Blir kjempe stresset, og ihvertfall når han ikke kommer ut men bare ligger og godgjør seg...
prøver-igjen Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Stor baby her også. Fikk vite (av ultralyd) at den var ca 4000 gr på termin, for 8 dager siden. Og den blir jo ikke mindre med tiden. Jordmor mente at han ikke ville være mindre enn datteren vår, som var 4460(født 14 dager etter termin). Ikke så veldig oppløftende at de nekter å sette igang før 14 over termin når den er stor.... De kan jo bomme endel også. Magen min er GIGANTISK!!!
frk. ærlig Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2010 jeg synes det er så rart at de ikke vil sette igang fødselen. Har forstått det slik at dersom du har Sv.diabetes settes du i gang rundt termin pågrunn av fare for stor baby, men når du ikke har sv.diabetes vil de ikke dette-selv om du VET at han er en kjempe. I mitt tilfelle har jeg fått vite at han er veldig lang, noe som utgjør mye av den ekstra vekten, men kjenner jeg er vettskremt likevel. Desverre INGEN tegn på at fødsel vil starte naturlig snart...
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Snakket med ei på jobb om dette i forgårs, hos henne bommet estimeringen med nesten 500 gram dagen før nedkomst. Barnet var en halv kilo tyngre. Hos meg ble ungen målt til 400 gram tyngre enn hun faktisk var tre dager før nedkomst. Nytter ikke bekymre seg, ut kommer den om ikke så lenge.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Hei Jeg fikk ei jente på 4370 g for halvannet år siden. Fødselen var over på 2,5 timer (fra jeg våknet av at vannet gikk, ikke noe vondt før det) til hun var ute. Størrelsen på baby har ikke så mye å si, det er hodeomkretsen som er viktig. Hun var helt normal 34 cm rundt hodet. Så stor baby betyr ikke nødvendigvis vanskelig fødsel. Lykke til.
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 har også fått beskje om at denne blir stor.. Var i dag hos jordmor å hun sa at han kunne bare komme nå, får han var såpass stor. å jeg har enda 19 dager igjenn til termin ;D hurra
line_mor Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 hei, jeg har født ei jente på 5kilo, 52cm lang å 39 cm i hode og en gutt på 4500,51,cm lang å 36 cm i hodet, synes det har mest å si på hvordan smertestillende en har je, på første ble det drypp og epudural,vakum,klipping,revning, mange vonde sting, pluss at morkaka satt fast ,så da ble det narkose for å hente den ut, men nå gikk det mye greiere, tik vannet kl 17,30 å gullet kom 20,56, et lite pyntesting var det eneste, ikke klipp eller noe revning, klarte meg med bare lystgass selv om je ba om epudural da lystgassen ikke hjalp på slutten, så en drømmee fødsel tross all smerten ville jeg hatt den opp igjen om je skulle velge, så går helt fint å føde store barn,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå