Gå til innhold

elendig jordmortime idag :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde time hos jordmor imorges, og det ga meg ca..... ingenting!!! Det var den teiteste samtalen jeg noengang har hatt, hun spurte meg spørsmål og gadd ikke høre hele svaret mitt engang, før hun avbrøt meg med et nytt.. følte meg rett og slett ikke hørt i det hele tatt.

 

I tillegg hadde hun jordmoren jeg var hos forrige gang sagt at denne gangen skulle hun måle hjertelyd, siden vi var etter uke 16, men det ville ikke hun her da... Jeg spurte faktisk også!

 

Jeg følte meg rett og slett snytt etter den her timen.

Er jo "bare" 13 dager til ordinær UL da, så de tar seg vel bedre tid da, men akkurat nå virker det så lenge til, for jeg hadde gledet meg sånn til idag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at skuffelsen var stor, slik du beskriver jordmortimen din.

Jeg vet at det er vanlig å bytte jordmor, så det kan være noe som kan være aktuellt for deg, kanskje??

Skrevet

Uff, så kjedelig da :( Skjönner ikke at hun ikke ville höre på hjertelyd, for du må vel være rundt uke 17 eller noe, siden du skal på UL om 13 dager?

 

Hvis ikke det er henne du går til til vanlig, hadde jeg ringt hun opprinnelige, og bedt om å få höre hjertelyd.

Skrevet

Faktisk så spurte hun meg om det var ok at jeg ikke nødvendigvis fikk samme jordmor hver gang... vel, på en måte så er jo ikke det det ideelle. Man vil jo gjerne forholde seg til èn person.. Men håper virkelig jeg slipper henne neste gang :))

Skrevet

Faktisk så spurte hun meg om det var ok at jeg ikke nødvendigvis fikk samme jordmor hver gang... vel, på en måte så er jo ikke det det ideelle. Man vil jo gjerne forholde seg til èn person.. Men håper virkelig jeg slipper henne neste gang :))

Skrevet

Er 17+2 idag ja, så stemmer bra det :) Hun mente at jeg hadde blitt redd om hun ikke hadde funnet den. Men hun kan jo ikke utsette det sånn...

 

Hadde jo liksom gledet meg til å høre den :/

Skrevet

Nei, hun virket kjip! Skal jo føle seg vel og godt tatt vare på. Neste JM time så kan du jo høre før du bestiller hvem du får, evt. be spesifikt om henne du var hos først.

 

Vet alt om skuffelse ved første JM time. Varte toppen et kvarter og det første hun spurte meg om var "har du noen spørsmål". Jeg hadde jo det, men man er jo litt usikker som førstegangsgravid på alt hva du skal spørre om også, så viktig at de i tillegg gir informasjon uoppfordret. Så å si alt jeg spurte om kunne hun ikke svare på, så det stoppet liksom helt opp.

 

For all del, hun var hyggelig, men må si det var en VELDIG lite givende time.

 

Jeg skiftet JM og neste gang fikk jeg masse informasjon og en haug med brosjyrer og praten gikk av seg selv. Hun hørte også på hjertet, og det var veldig stas. Føltes som natt og dag!

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffa!

Min jordmor hørte etter hjertelyd allerede i uke 11, ble egentlig ganske skuffa når hun ikke fant den da.. men hun ville mer enn gjerne at jeg kom igjen i uke 13 så skulle hun prøve igjen da..

Så idag har vi hørt knøttet sin hjertelyd for første gang (13-2)

Hadde hun ikke funnet den i dag hadde det nok blitt en privat UL, for det er jo ikke til å stikke under en stol at man blir skuffa, og kanskje litt unødig bekymra over at de ikke finner den..

Skrevet

Utrolig kjedelig at hun var sånn da!

Når jeg var hos jordmor for første gang, var jeg rundt 14-15 uker. Spurte om i kunne høre hjertelyd, og det kunne vi godt, men hun ga jo beskjed om at hvis vi ikke hørte noe, så måtte jeg ikke bli bekymret. Hun klarte ikke finne med det nyeste apparatet, men testet så et litt eldre apparat og da slo hjertelyden inn med en gang :) Koselig!

Syns godt de kan prøve å finne den hvis pasienten ønsker det... skader vel ikke, så lenge pasienten er klar over at det kan være man ikke hører det av flere grunner :)

Skrevet

Utrolig kjedelig at hun var sånn da!

Når jeg var hos jordmor for første gang, var jeg rundt 14-15 uker. Spurte om i kunne høre hjertelyd, og det kunne vi godt, men hun ga jo beskjed om at hvis vi ikke hørte noe, så måtte jeg ikke bli bekymret. Hun klarte ikke finne med det nyeste apparatet, men testet så et litt eldre apparat og da slo hjertelyden inn med en gang :) Koselig!

Syns godt de kan prøve å finne den hvis pasienten ønsker det... skader vel ikke, så lenge pasienten er klar over at det kan være man ikke hører det av flere grunner :)

Skrevet

Utrolig kjedelig at hun var sånn da!

Når jeg var hos jordmor for første gang, var jeg rundt 14-15 uker. Spurte om i kunne høre hjertelyd, og det kunne vi godt, men hun ga jo beskjed om at hvis vi ikke hørte noe, så måtte jeg ikke bli bekymret. Hun klarte ikke finne med det nyeste apparatet, men testet så et litt eldre apparat og da slo hjertelyden inn med en gang :) Koselig!

Syns godt de kan prøve å finne den hvis pasienten ønsker det... skader vel ikke, så lenge pasienten er klar over at det kan være man ikke hører det av flere grunner :)

Skrevet

Utrolig kjedelig at hun var sånn da!

Når jeg var hos jordmor for første gang, var jeg rundt 14-15 uker. Spurte om i kunne høre hjertelyd, og det kunne vi godt, men hun ga jo beskjed om at hvis vi ikke hørte noe, så måtte jeg ikke bli bekymret. Hun klarte ikke finne med det nyeste apparatet, men testet så et litt eldre apparat og da slo hjertelyden inn med en gang :) Koselig!

Syns godt de kan prøve å finne den hvis pasienten ønsker det... skader vel ikke, så lenge pasienten er klar over at det kan være man ikke hører det av flere grunner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...