Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ligget våken med kynnere/masrier i to netter nå. Jeg lurer på hva som skiller kynnere og rier? I tillegg er det slik at hvis jeg snur meg på siden slutter det, men mens jeg ligger på rygg er det smerter hele tiden. Er dette et tegn på at noe er igang, eller er det bare mas? Er veldig klar for å bli ferdig nå, så kjenner skuffelsen når det gir seg.. Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akuratt det samme her... men nå vurderer jeg seriøst å ringe føden for å se om de har hatt noe effekt. har født de to andre barna mine så raskt. og er redd jeg ikke skal komme fram før barnet kommer...

så vet jeg hvertfall hvilket utgangspunkt jeg har....

når har du termin?

litt under to uker igjen her hos meg...

er mye plaget med bekken, så gleder meg til å få dette overstått :)

Skrevet

Jeg har selv hatt en våken natt med masse kynnere. Holdt på å søvne, men så starter det igjen. Jeg kaller dem mas kynnere. Jeg er 2.gangs og hadde det slikt sist og mot slutten. men jeg vet rett og slett ikke hva masrier er. Vet hva kynnere og rier er, men....

Jeg satser på at det er pga at jeg nærmer meg terminen nå. Har 18 dager igjen.

Skrevet

Litt samme situasjon her. Begynner plutselig med maserier, som er helt regelmessige, og går sånn lenge, og så slutter det igjen. Jeg har hatt en bomtur til sykehuset også med disse maseriene, men da stoppet det også helt opp igjen.

Nå er jeg kjapp med å ta et par paraceter når dette begynner. For skikkelige rier får man ikke stoppet med paracet, men hvis det bare er tull så pleier paracet å få det til å roe seg her så jeg kan få sove. Ble tipset om dette på sykehuset.

Ellers er vel forskjell på kynnere og maserier at kynnere kommer plutselig, er uregelmessige både i mellomrom og lengde, og kjennes bare i magen, mens maseriene oppfører seg som vanlige rier, de bare fører ikke til fødsel. Hos meg har de kommet regelmessig, og i "bølger" (de begynner svakt, bygger seg opp til en topp, og slipper gradvis tak igjen), og sitter i både mage og rygg. men nå oppfattes riere også ganske forskjellig da...

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg har 1 dag igjen, så er selvfølgelig veldig spent og klar. Hadde ingenting av dette da jeg gikk gravid første gang, så dette er helt nytt. Vurderer å ringe JM i morgen for å høre om hun kan strippe meg. Jeg var hos henne på mandag, men da ville hun ikke. UL-termin er en uke etter min termin, så hun følger den (jeg vet at min stemmer). Er slitsomt å ligge våken halve natta, jeg har ei lita prinsesse på 20 mnd som krever sitt gjennom dagen og et bekken som bare blir verre og verre.

Det jeg ligger våken av er smerter i rygg og fram imot magen, men smerten er der hele tiden.. Huff, håper det setter igang snart, kjenner at jeg er veldig utålmodig nå.

Skrevet

Fra og ikke kjenne noe i det hele tatt har jeg vært våken tre netter med mensverk hele tiden og sterke kynnere som kommer og går hele tiden men ikke vonde nok til at det er rier. Men jeg har aldri hatt det slik at jeg har gått med sånt før. Jeg hr gått fra og ikke kjenne noe til at det pang nå har jeg rier og barnet har vært ute innen 2-3 timer. Så dette er helt uvant for meg. Dette er barn nr 5 og har termin den 22 men min egen er 15. Så håper det skjer noe før jeg blir gal. Har fått svangerskapskløe også som gjør til at jeg ikke får sove. Har sovet 5 timer på dagen i dag, men fortsatt mensmurringer og kynnere som ikke kommer mer en en i halvtimen.

Hodet er heller ikke festet her, og hun er blitt veldig aktiv plutselig fra og være bekymringsfult stille hele svangerskapet. Så jeg håper jeg nå da på at dette starter opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...