Gå til innhold

Urovekkende funn på ultralyd - nakkefold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er mange gravide som har blitt forespeilet et barn med kromosomfeil, for så å føde et helt friskt barn.

Noen som har opplevd dette ?

Dette gjelder ikke meg, men svigerinnen min. Hun ble endelig gravid p 5. prøverørsforsøk, og nå har hun fått denne beskjeden og sterkt bekymringsverdige funn, som legen sa.

Legen som leste ultralydbildene, sa han var veldig bekymret for funnet de hadde gjort, og nå skal det taes blodprøver og fostervannsprøve.

Jeg er så bekymret for svigerinnen min, for hun har hatt noen tøffe år, hun har lett for å bli deprimert, og de 5 prøverørsforsøkene har tatt hardt på.

Hun sa at hvis ikke denne graviditeten går i boks, vil hun ikke leve mer...

Er det noen av dere som har fått denne type beskjed på ultralyd, for så å finne ut at barnet var friskt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt dette, men det er to ting de ser etter, det er den nakkefolden også en væskeansamling som kan tyde på downs syndrom. Men det er jo bare en viss prosent som faktisk har dows da, du kan kanskje google det, jeg husker ikke prosenttallet.

Skjønner ikke helt hvorfor hun vil undersøke videre jeg da, om det er 5. prøverørsforsøket vil hun antagelig veldig gjerne ha et barn. Vil tro hun har masse kjærlighet å gi et barn med downs, og barnet ville jo gi henne masse glede også. Men vet at ikke alle tenker som meg, så det må hun jo få avgjøre selv. Skjønner at hun har det vondt nå stakkars.

Skrevet

Graviditeten kan jo gå i boks alikevel. Ville bare si lykke til!

Skrevet

Hun har definitvt masse kjærlighet å gi, og det eneste hun har tenkt på de siste 4 årene, er BABY, sier hun. Alt annet som skjer i hodet hennes er uvesentligheter...

Hun er ikke norsk, og der hun bor, er de adskillig mer konservative enn vi er. Jeg kan huske å ha sett bare ett eneste barn med downs på alle de årene vi har vært der på besøk, og veldig mange flere enn her aborterer med en gang det er mistanke om misdannelser etc.

Dette handler nok om mange ting i kulturen, og også det at samfunnet ikke har gode støtteordninger for barn med utvidede behov.

De har ikke engang vurdert adopsjon, noe som for meg hadde vært veldig naturlig i dette tilfellet.

I dag skal hun til konsultasjon hos legen, og antagelig ta blodprøver. Det er mildt sagt nervepirrende å vente på å høre fra henne, for utfallet kan bli katastrofalt både for henne og svigermor...

Skrevet

Uff, da skjønner jeg mer av hvorfor hun er så redd for avvik, vi er heldige i Norge som vi kan leve tilnærmet normalt selv med et barn som har spesielle behov. Ingen ser stygt på hverken oss eller barnet, er ikke alle steder i verden det er sånn..

Skal krysse fingrene for venninnen din.

Skrevet

hei. Det høres ikke bra ut at legen er så uroliget. Da vi var på ultralyd var det også snakk om noe anet som det skulle være to av som fostre med Downs syndrom bare hadde en av. Bei eller spalte eller hva det nå var. Kan det ha vrt noe med nesebenet? Noen andre her som vet?? Google litt så finner du kanskje ut av det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...