Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 11.februar, og skulle ha planlagt KS idag 3,februar grunnet seteleie. Men det gikk visst ikke som planlagt. Ringte igår kveld etter kl.18 som vi hadde fått beskjed om, for å høre hvilken nr. i "køen" vi var, da det avgjør hvilket tidspunkt på morgenen vi skulle møte opp. Hadde jo bygd opp et hav av forventninger og var veldig spent på morgendagen, men da jeg ringte fødeavdelingen fikk jeg først til svar: "Nei, jeg ser ikke navnet ditt på lista her". Kjente at jeg fikk litt panikk, men tenkte samtidig at hun sikkert hadde sett feil. Men neida jeg var ikke satt opp på KS idag, men imorgen 4.feb. Så der satt jeg da, hadde forberedt meg hele dagen og måtte plutselig vente en dag til. Hadde jeg ikke vært høygravid, 1,gangsgravid og full av spenninger, ville jeg kanskje ikke reagert like mye, men må si jeg ble veldig skuffet. Håper virkelig jeg nå står på lista til imorgen. Noen med gode erfaringer med KS på UUS? Trenger å tenke litt positivt her nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hadde et supert keisersnitt på Ullevål i 2006 etter at det ble oppdaget seteleie på overtidskontrollen. Fikk time klokken 8 dagen etter, og 08:28 var snuppa ute:-)

Veldig behagelig opplevelse - hyggelig og avslappet stemning på operasjonsstuen! Pappaen fikk være med hele tiden, og det var ikke vondt å ta spinalbedøvelsen! Husker at jeg sa til mannen min at spinalbedøvelse er jammen deilig:-) Må nevnes at jeg frem til da var plaget med sterke bekkenløsningssmerter som forsvant umiddelbart etter at bedøvelsen var satt.

Selv om jeg hadde litt smerter de neste par dagene, så tror jeg ikke det kan sammenlignes med fødselssmerter. Jeg hadde ingen komplikasjoner i etterkant, og er ikke redd for å ta KS på nytt dersom lillegutt skulle ligge i sete (er 32 uker nå).

Skjønner at du er lei - jeg husker at jeg gråt før overtidskontrollen av frykt for at de ikke skulle sette meg igang (visste ikke da at det var seteleie) :-)

Lykke til!

Skrevet

Du får prøve å se det i et større perspektiv. Er du utsatt en dag på listen er det fordi en annen trengte operasjonen mer enn deg. Kanskje noe akutt har skjedd. Du får være glad for at du skal opereres under planlagte rammer og har tid å forberede deg. Uansett vet du jo at du snart har babyen hos deg :)

På UUS utføres mange keisersnitt hver dag, så der vet de hva de driver med.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...