Lille_bie Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Skjønner ikke hvorfor det drøyer sånn. Begynner å bli litt stersset. Er 13 uker. Andre som fortsatt ikke har fått inkallelse? vet at legen min sendte den for 2 uker siden. Bor i Oslo og har søkt Riksen. Vet jo at om det drøyer, så er det vanskeligere å få plass andre steder etterpå også...... Har skjønt at det er stor pågang på fødeavd i området.
på tide å prøve? Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Hmm...jeg fikk svar fra Riksen ca 10 dager etter sendt søknad. Men tviler på at du får plass på Riksen når du søkte så sent. De fleste søker i uke 6-7 for å få plass der. De sendere bare søknaden videre tror jeg om det ikke er plass. Jeg ville ringt og forhørt meg!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Mest sannsynlig så er det som hun over sier, det tar mye lengre tid fordi det er fullt, og de må sende søknaden til andre sykehus men du er i uke 13 nå, er jo enda 7 uker til "siste frist" for en UL er jo mellom uke 17 og 20 de tar den.. så har 7 uker på deg
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Mest sannsynlig så er det som hun over sier, det tar mye lengre tid fordi det er fullt, og de må sende søknaden til andre sykehus men du er i uke 13 nå, er jo enda 7 uker til "siste frist" for en UL er jo mellom uke 17 og 20 de tar den.. så har 7 uker på deg
Juli-prinsesse 2010 <3 Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Det tok nesten 3 uker før jeg fikk svar fra Ullevåll og hadde jeg ikke fått plass der hadde jeg fått innkallelse til UL og fødeplass av et annet sykehus automatisk. Ikke bekymre deg, dette går så fint så :-)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 legen jeghar søkte vist for meg.. var på1kontroll i uke 14 og i uke 16 fikk jeg brev fra sykehuset ang ul i uke 20
Vimes Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Jeg fikk mitt første avslag fra Ahus da jeg var 12 uker på vei. (Da hadde legen min søkt 2 uker tidligere.) Deretter søkte jeg selv hos Ullevål, som brukte 15 dager på å se på søknaden, før de sendte avslag, og Riksen, som svarte på 14 dager. Men søknaden min ble automatisk videresendt fra Ahus til Asker og Bærum, som hadde plass til meg. Riksen sendte ikke søknaden videre, men opplyste at jeg måtte søke andre steder selv. Ullevål videresendte. Det er ikke vanskelig å søke selv da, hvis du er redd for at det er fullt alle steder før du får svar. Det er bare å sende et brev, sammen med kopi av helsekortet ditt.
Vimes Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Jeg fikk mitt første avslag fra Ahus da jeg var 12 uker på vei. (Da hadde legen min søkt 2 uker tidligere.) Deretter søkte jeg selv hos Ullevål, som brukte 15 dager på å se på søknaden, før de sendte avslag, og Riksen, som svarte på 14 dager. Men søknaden min ble automatisk videresendt fra Ahus til Asker og Bærum, som hadde plass til meg. Riksen sendte ikke søknaden videre, men opplyste at jeg måtte søke andre steder selv. Ullevål videresendte. Det er ikke vanskelig å søke selv da, hvis du er redd for at det er fullt alle steder før du får svar. Det er bare å sende et brev, sammen med kopi av helsekortet ditt.
FrkVips Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Legen min søkte om plass på Ullevål da jeg var i uke 12. Etter å ha ventet helt til uke 16 uten å høre noe, tok jeg selv en telefon til Ullevål. Der påsto de at de ikke hadde mottatt noen søknad. Samtidig fikk jeg beskjed om at det var fullt. Men hun jeg snakket med på Ullevål sa at jeg bare kunne sende en egen søknad, så kunne jeg evnt. klage på avslag når jeg fikk det. Jeg sendte søknaden samme dag og det tok mindre enn en uke før jeg fikk positivt svar og innkalling til UL. Takk og lov. Jeg hadde ringt sykehuset for å høre hadde jeg vært deg.
tingeling78 Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Og husk; får du avslag så klag! Med førstemann fikk jeg avslag på alle sykehus bortsett fra Bærum (som var det jeg ville minst) og måtte ringe rundt å tigge plass. Sendte til samme sykehus nå, hvor jeg fødte sist og fikk avslag, og fikk Bærum igjen. Da ble jeg fryktelig sint og klaget. Gidder ikke med barn 2 også mase om fødeplass, og dagen etter fikk jeg førstevalget mitt.
Lille_bie Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2010 Takker for svar. Gjorde som dere anbefalte. Ringte til Rikshospitalet. De hadde registrert søknaden min igår, men jeg hadde fått avslag. Har nå sendt mail til Ullevål. Skal ikke på kontroll før om 4 uker og da blir det lenge å vente og ganske sent. Kan man sende søknad til 2 steder? Om ikke Ullevål har plass vil jeg til AHus. Tenker jeg sender mail dit også med en gang. Takker som sagt for gode råd:-)
tingeling78 Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Hei, jeg fikk avslag ved ahus (termin 20.08). Var der jeg klaget og fikk ja.
Vimes Skrevet 4. februar 2010 #13 Skrevet 4. februar 2010 Klart du kan søke flere steder samtidig. Om du skulle være så heldig å få mer enn ett sted, så gir du bare hyggelig beskjed til de du ikke ønsker, at du ikke vil benytte deg av deres tilbud, og de kan gi plassen til noen andre. Jeg hadde på det meste 4 søknader inne. (Og fikk 2 avslag.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå