Gå til innhold

Brød og pålegg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så smått begynt å gi guttungen brød, men er usikker på hva jeg kan bruke av pålegg. Hittil har jeg kun prøvd leverpostei og makrell i tomat. Er det noen som kan komme med forslag på hva annet jeg kan bruke/hva de små tåler???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at prim skal være bra (jernrikt), og hva med brunost? Kokt skinke? Eller er det litt salt kanskje...

 

Har ikke begynt med brød enda vi. Kun skalker.

Liker han det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig bra nå. Sleit litt i begynnelsen, men vi prøvde noen få biter hver dag. Brunost mener jeg har lest at man kan gi. Vet ikke med kokt skinke pga salt...

 

Fint om noen andre har noen forslagt også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker. Skal de små ha fisk, makrell, så tidlig? Og brunosten kan fort bli kleimete slik at de pakker for mye inn og det "deiger seg".

 

Som jeg husker, så gav jeg leverpostei og prim etterhvert på skiva i lange tider fordi jeg ikke visste så mye annet som kunne være ok. Ellers tror jeg nok at de ikke er opptatt av å ha så mye smak på maten enda. Men så har jeg en matglad gutt som synes brødbiter er toppen uten pålegg da!

 

Men dersom flere har tips her, så skal jeg nok følge med på tråden altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uro: Jeg har begynt å gi små biter. Ser at han flytter de fram og tilbake på tunga, så jeg er sikker på at de løser seg opp før han svelger. Tror nok dette er noe man som mamma (og pappa) må føle på selv. Tror ikke jeg kunne gjort dette for to uker siden. Så det er greit å se posen an først. Men det skal sies at bitene er ørsmå. Tynne brødskive og biten er som lillefingerneglen min.

 

Men tar imot tips på pålegg, jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste inne på småtroll at man kunne begynne å gi smøreost på skiva, siden melka er varmebehandlet. Vet ikke om det stemmer, noen som vet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, smøreost kan gis. Skinkeost, naturell ost. En bør vel helst prøve de uten altfor mye smak da. Og de som ikke har særlig salt.

 

Her er hvertfall skinkeost en hit nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på helsestasjon i går å hun annbefalte oss å prøve med all slaks mat:)

Bare ikke kumelk, salt og honning..

Lillegutt får brødskiver med leverpostei han spiset små terninger. Spiser det vi har av pålegg.. Egg er kjempe bra sa helsesøster:)

 

Bare fantasien som stopper oss jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...