Kjærlighet <3 Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Vet at om barent er for sykt til å være ute skal de heller ikke i bhg. Men hvordan er det om f.eks barnet ikke "tåler" å være ute når det er f.eks over fem minus og vind? Gutten vår på 3,5 år blir veldig rød og HVIT på kinnet når han er ute. Det har skjedd noen ganger nå. Og de ansatte sier det ser ut som frostskade, jeg har ikke sett det enda for når jeg henter er det hvite borte men har er veldig rød (ikke sånn friskluft rød, men illrød) De sier de ikke har kapasitet til å være inne med han , men at han kan være inne alene eventuelt. (kan han egentlig det når han bare er 3,5 år?) Om jeg skal holde han hjemme hver dag det er under fem minus og vind, vil jo sykebarndagene bli brukt opp ila januar og februar. (det blåser ALLTID her....) Så det jeg lurer på er om det finns noen ordninger for barn som ikke "tåler" kulde? Har fått time hos lege i ett tiden idag...
ApriIbaby Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Sånn er junior og. han og får sånne hvite flekker som blir illrøde. MEN det går helt fint når vi/de smører han med Ceridal før han går ut. Prøvd det?
___ Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Vet ikke hvordan reglene er men ville bare tipse deg om at det finnes "finnlandshetter som bare har åpning til øyne og munn. Da beskyttes hele ansiktet. Det kunne kansje hjelpe. En hette med god skinnkant, slik man bruker på fjellet, hjelper også veldig godt. Sammen med kuldekren kan det være at de tiltakene gjør at gutten kan være ute med de andre. Håper det er noen andre som vetsvaret på det du faktisk spurte om ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Kuldekrem? Maske i ansiktet? (typ finnlandshette) ? Guttungen blir også kald og rød, men etter at vi begynte å ha buffen bare såvidt under øynene så har det gått seg til
Kjærlighet <3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2010 Ja, vi smører med kulderkrem. Har prøvd forskjellige deriblant ceridal.. Eldste jenta ble og sånn i går og også ei anna jente på avd. Men ikke like ille som gutten vår...
melkekua™ Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Bruker du kuldekrem? Hvis ikke kan det være et tips ) Det er ikke alltid man kan klare å avse en hel voksen for å passe 1 barn inne.....men i den bhg jeg jobber så sjekker vi barnet/barna som er inne ganske ofte når vi er ute. Som regel er det alltid noen voksne inne som rydder, vasker eller ordner noe.
Kjærlighet <3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2010 Finlandsette har jeg ikke tenkt på .Får ta en tur til byen å se etter det i dag :-) Vi vil jo gjerne at han skal kunne være ute altså det er ikke det, så håper på å finne en løsning. Er jo ikke moro for han å være innenår alle de andre er ute ... :-)
Zitro Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Barnehagen har ingen "plikt" til å holde han inne alene så sant det ikke foreligger medisinske grunner til at han ikke kan være ute. Da må du først få slått fast av lege at det er helseskadelig for han å være ute under visse temperaturer og da kan barnehagen søke om ekstra ressursperson som må være inne med han. Anbefaller deg å kjøe finlandshette med kun hull til øynene, eventuelt en jonasmaske fra Astma og allergiforbudnet. Den dekker kinnene godt også. Ellers kan du kanskje få henvisning til hudlege for å sjekke om han har spesielt tynn/sårbar hud i kinnene. Og å la en 3,5 åring være inne alene uten tilsyn er IKKE akseptabelt! Hadde vi foreldre latt et så lite barn være alene inne hadde barnevernet kjapt vært på saken.
Kjærlighet <3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2010 Skjønner at de ikke har plikt... Men om da legen mener han burde holdes inne og skriver erklæring på det så må altså bhg ordne det? Ønsker som sagt ikke at han MÅ være inne... og skal prøve finlandshette og sjekket ut den jonasmaska.. Men om det ikke fungerer kan han ikke være ute sånn som han blir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå