Gå til innhold

Lønn i svangerskapet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 50% fast pluss at jeg jobber nesten 50% som sykevikar(de ringer meg da det er behov) Men har jobbet hver dag fra 08.30 til 16.00 siden september. Men nå orker jeg rett og slett ikke jobbe fullt lengre. Kjenner på kroppen og psyken at det er tungt og klarer ikke yte mer. Gråter da jeg drar fra jobb for jeg er så sliten. Har også 2åring i hus som trenger mamman sin, men veit jeg også trenger pengene sårt så har presset meg nå i ei mnd men nå går det ikke lengre.. Det jeg lurer på.Det er jo altfor tidlig og sykemelde seg 100% nå, men om jeg blir feks 50% ei stund. Hvordan blir lønna da? så lenge den siste delen av dagen kun er sykevikariat. Håper noen skjønner.. Eller er det beste og si opp stillingen som sykevikar, men da mister jeg jo en del penger. Er ikke at jeg ikke vil jobbe,men orker ikke akkurat nå. Er 3 mnd igjen til tremin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen. Han eller hun kan gi deg delevissykmelding hvis du trenger det. Legen kan også vurdere om du kan sykmeldes fra den ene jobben og fortsette i den andre.

Skrevet

De vil bli tatt hensyn til den lønnen du har hatt de siste mnd. Du vil slik ikke tape penger på å bli sykmeldt.

Skrevet

Om du blir 50% sykemeldt har du ikke lov til å ta ekstravakter. For økonomien sin del vil jeg anbefale deg å sjekke om du kan bli 100% sykemeldt.

Husk sykepengene dine påvirker permisjonspengene dine.

(du vet jo selv best hva du har råd til)

Hør evnt med legen om såkallte svangerskap penger er ett alternativ fremfor sykemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...