Gå til innhold

Prikking, nummen og vondt i hendene......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 34 uker på vei og de siste dagene har jeg fått prikking, nummen ( hendene sover)) og smerter når jeg knytter hendene sammen. Noen som vet hva det kommer av? Skal ikke til lege før 11 feb men er litt bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt prikking i hendene og slitt med at de har "sovnet". Spesielt om nettene når jeg kanskje har ligget litt feil. Jeg har hatt vondt og ubehag oppover i underarmen nå den siste tiden, men dette kommer nok av at jeg har fått vann i armer og ben. Nå er jeg 39 uker da, så litt lengre enn deg. Men tror det er vanlig og være nummen og at det prikker. Det er i allefall jeg også.

Jeg skal på kontroll nå etterpå, så skal spørre legen min jeg =) Så kan jeg si ifra hva han sier!

Skrevet

Er hendene hovne?

Jeg har endel vann i kroppen (ødem), og det er verst i hendene og føttene. Det kjennes noen ganger sånn ut som du beskriver.

Ring til legen din du:)

Skrevet

Prikker i føttene og hendene mine også. Verker i leddene i hendene. dette kommer av vann hos meg i hvert fall. Vanskelig å knyte nevene f.eks. Egentlig litt ubehagelig i perioder. Spesielt om kvelden, natten og morgenen. Ser ikke ut for andre som jeg har så mye vann i kroppen, men jeg og samboeren ser det:) Prøve å tenke litt på saltinntaket, det binder jo vann i kroppen. Spiser vanligvis ikke mye salt, men nå har jeg spist grønnsakssuppe med farse i og da er den litt salt...

Skrevet

Ja, hendene ser ut som knakk pølser, hihi..... Er nok som de andre og du skriver, vann i kroppen!!!!

Skrevet

Jeg var på kontroll i går, og forklarte det for jordmor. Er på grunn av mye vann i kroppen. Hendene vanskelig å knytte og armer som sovner. Er vannet som klemmer litt på nervene. Syndromet hadde et navn, uten at jeg fikk det med meg.

Skrevet

Ja, det kommer av vann i kroppen. Legen min sa istad at alle nerver og sånn ut til hendene ligger under noen slags bånd ved håndleddene. Og når man får vann i kroppen blir dette strammere. Derfor får man prikking osv..

Skrevet

Carpal tunell syndrom heter det.

Veldig ubehagelig men for de aller aller fleste går det over etter fødselen når vannet forsvinner:)

Skrevet

Har også carpal tunell syndrom. Hatt syndromet 3 måneders tid. Ikke har jeg mye synlig vann i kroppen/hendene. Men det ligger likevel i leddene og presser på nervene. Smertefullt om nettene. Jeg har prøvd å sove med henda opp, ned, med votter, med krem for å øke blodtilstrømming osv. Holder meg våken hver natt, som ei rotte som gnager på nervene.

Jordmor sa det kan være så smertefullt at noen gravide har operert seg for det, for de holder ikke ut. Det er visst heller ikke uvanlig for de som jobber mye statisk med hendene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...