Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Hei Jeg lurer på, røyker samboerne/kjærestene/mennene deres nå mens dere går gravide??? Veit at det er vanskelig å slutte. Men han SKAL slutte når ungen kommer sier han. Vi har termin i midten av april, og fra 1 feb lagde vi en regel at det ikke var lov å røyke inn mer. Og håper såklart han greier å slutte til babyen kommer! Vil liksom få lufta ut huset, fordi det stinker jo av alt av tak, vegger, håndklær, ren klessvask, sengtøy, gardiner, sofa... ALT liksom. Er det i det hele tatt mulig og få lufta ut godt nok, og vaska det slik at det ikke er til fare for babyen når den kommer i april? Veit dette egentlig ble 2 helt forskjellige spørsmål Men svar som dere vil og kan
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Vil bare nevne at hvis han ikke slutter å røyke så anbefales det ikke at babyen sover i samme rom som han... Kan jo virke motiverende?:-)
Tigerpote Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Mannen min røyker, både da jeg var gravid og nå som jeg har født, men aldri INNE! Er det virkelig noen som røyker inne nå til dags? Be ham om å gå ut da. Det er ikke lenge til termin, og leiligheta må SKRUBBES om dere skal få vekk lukta. Du og ungen er jo passive røykere! Jeg hadde aldri godtatt røyking innendørs, det er helt sikkert. Samsoving er uaktuelt når en av dere røyker, men samme rom går greit så vidt jeg har skjønt (vi har bare 1 soverom, men det er stort og hun sover et stykke unna oss).
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Hehe, så absolutt Leste nettopp opp innlegget ditt for han, og han sier selv at det er noe såklart han skal, og helst før og, så han har vært røykfri en stund HI
thea - M har gull i gulping Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Babyen dør ikke om de lukter gammel røykelukt på stua:) Jeg synes ikke det gjør noe om pappaen røyker, men det beste er jo at han ikke gjør det. Det er ikke særlig gøy når babyen også skal lukte røyk
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Nei, han røyker jo ute nå. Og ja jeg har jo blitt utsatt for passiv røyking fram til han begynte å røyke ute. Men sånn er det jo når man går inn på sentre også osv, står jo røykere på hvert hjørne nesten... Men ang møbler og sånt da, sånn som senga vår, eller sofaen? Er det farlig om babyen ligger på en sofa eller seng som det lukter røyk av? Vi har lest litt om krybbedød osv, så har blitt litt skremte. Hva kan vi evnt gjøre med sofa eller seng for å få den renest mulig? HI
thea - M har gull i gulping Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Dette tror jeg ikke er noe stress da. Dere skifter vel på senga antar jeg. Jeg var omringet av røykere hele tiden da jeg gikk gravid, er aldri helt til å unngås det der.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Sjelden kost at noen røker inne nå til dags. Så bra han har begynt å gå ut. Min far sluttet å røyke for et år siden. Imponerende, og en lettelse for hele familien. Røyklukta hang lenge igjen i sofaen, faktisk endte det med at han skiftet ut den. Resten av leiligheten ble luktfri overraskende raskt etter at sofaen var ute. Alt av gardiner og puter ble luktfrie etter en omgang i vaskemaskinen, men vi vasket vekk gammelt nikotin fra viduskarmer og listverk ganske lenge etterpå. Nå, etter ett år er det ikke mulig å merke at det har vært røyket i leiligheten lenger, men vi har malt opp veggene på stua. Men ikke bli hysterisk, vi er mange som er vokst opp i hjem der foreldrene røyket, det var helt alminnelig på 70 og 80-tallet. De fleste av oss har ingen mén. Det går nok helt fint med dere også. Lykke til med babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå