Lille persille* Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Merker jeg er litt mer skeptisk nå som jeg er gravid. Blir nok å holde meg unne de svarte løypene, og kanskje også de rød. Redd for konsekvendene med å falle, selv om jeg er ganske erfaren i bakken... Men så bare elsker jeg å stå på ski!! Hva synes dere? Burde man la være?
venter på den lille :) Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 vanskelig...... skjønner problemet, spes siden du er erfaren i løypa. Vanligvis vil en tur i bamseløypa være harmløs, men med tanke på at det kan være mange andre uforsiktige kjørere, ville jeg kanskje stått over om det var mye folk i bakken etc? :-) Når jeg spørte legen min om hvilke aktiviteter man som gravid burde styre unna, sa han ballspill, feks kampsport, klatring, ridning og slalom/brett. Men dette er jo vanskelig.. Selv har jeg en søster som har hest, og styra smått med den 2 meter høye hesten sin mens hun var gravid siden hun er dreven. Men helt personelig ville jeg ha styrt unna bakken, fordi jeg er en reddfis, og orker ikke at noe skal kan skje... og dersom det sjule skje noe, så slipper man å tenke "åå, hadde jeg bare ikke vært i bakken..." ;.) Kos deg med kakao på sidelinja i år? Merker bare jeg selv har handlet meg BRODDER for første gang liksom, etter jeg ble gravid, så man blir mer forsiktig og tar flere forhåndsregler :pppp Kanskje andre har noen meninger :-)
mammaløve Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Kjenner det er veldig vanskelig å bli komfortabel med tanken på at det er ting man ikke kan eller bør gjøre lengre. Føler meg frisk og fin, så det føles så rart når jeg kjenner det strammer til i magen dersom jeg for eksempel glir på isen. Var ute og kjørte akebrett med datteren til kjæresten i dag, og etter en skikkelig humpete tur merket jeg plutselig at dette kunne jeg ikke gjøre en gang til, for jeg fikk en sånn ubehagelig følelse nedover lysken. Tror ikke jeg tør å begi meg ut på brett flere ganger i bakken i år nei:(
gummitarzan Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 husk at DU kan ha kontroll i bakken,men en annen person kan ikke ha det å kjøre deg rett ned.
Nicoline3 Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er 15+4 og var på tur til hemsedal i helgen. Jeg er også erfaren slalomkjører og holdt meg unna sorte løyper og tok det "litt" roligere enn vanlig. Gikk kjempe greit og ingen fall selv om det var "fullt" i alle løyper. Kjente jeg måtte gi meg rundt 3 tiden, for da ble det så flatt lys, at jeg følte det begynte å bli skummelt! Men dette er jo nesten noe man må bestemme seg for selv....jeg gjorde det fordi jeg vet hvor erfaren jeg er og har god kontroll på meg selv og skiene mine....og er flink til å lese bakken og de andre kjørerene! Synd å måtte stå over noe som er så gøy og relativt trygt "bare" fordi man er gravid!
Mane Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Hei! Vi har nettopp kjøpt oss i hytte i slalåm-paradis, så jeg har stått en del slalåm i år. Nå skal det sies at vi har med oss en liten tulle på 3 år, med sele, så de store utfordringene uteblir. Holder oss i barnebakkene, blåe og grønne løyper. De svarte og røde styrer vi unna. Men kjenner selv at magen begynner å sette sine begrensninger snart. Vanskelig å få på seg slalåm-skoa Er halvveis nå. Gjør som du føler er riktig for deg, men jeg ville vel uansett holdt meg unna de bratteste bakkene. Avpass farten, og vær forsiktig!
Mane Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Hei! Vi har nettopp kjøpt oss i hytte i slalåm-paradis, så jeg har stått en del slalåm i år. Nå skal det sies at vi har med oss en liten tulle på 3 år, med sele, så de store utfordringene uteblir. Holder oss i barnebakkene, blåe og grønne løyper. De svarte og røde styrer vi unna. Men kjenner selv at magen begynner å sette sine begrensninger snart. Vanskelig å få på seg slalåm-skoa Er halvveis nå. Gjør som du føler er riktig for deg, men jeg ville vel uansett holdt meg unna de bratteste bakkene. Avpass farten, og vær forsiktig!
Mane Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Hei! Vi har nettopp kjøpt oss i hytte i slalåm-paradis, så jeg har stått en del slalåm i år. Nå skal det sies at vi har med oss en liten tulle på 3 år, med sele, så de store utfordringene uteblir. Holder oss i barnebakkene, blåe og grønne løyper. De svarte og røde styrer vi unna. Men kjenner selv at magen begynner å sette sine begrensninger snart. Vanskelig å få på seg slalåm-skoa Er halvveis nå. Gjør som du føler er riktig for deg, men jeg ville vel uansett holdt meg unna de bratteste bakkene. Avpass farten, og vær forsiktig!
*LillaMeg* Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Jeg står ikke engang på slalom når jeg ikke er gravid.. Haha.. Jeg og ski hører ikke så godt sammen.. Om du detter, så er jo ikke det bra, men om du er erfaren, så kan du kanskje gå i minste bakkene.. Jeg ville latt vær da, men det er meg..
Juli.mamma til 4. Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er 16+ uker. Var på fjellet i helgen. Jeg hadde med meg skia men valgte å stå over.
Lille persille* Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. februar 2010 Takker og bukker for gode tips. Det er et dilemma, men tenker nok at jeg kommer til å dra opp i bakken, så får jeg se. Holder meg unna der det er brattest, og bakker ut hvis lyset blir for dårlig og man ikke ser kurvene i terrenget! Og som noen skrive her, man kan jo ha kontroll selv, men det finnes jo noen idioter som ikke tar noe som helst hensyn og kan ende opp med å kjøre deg rett ned... Man har enda til gode å oppleve det da. *bank i bordet*
des08 & aug10 Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er selv ivrig telemarkjører og var på ski senest i helga. Jeg har tenkt å stå så lenge jeg klarer. Jeg har sesonkort og har tenkt å bruke det hele sesongen. Er man vant til å være på ski så tror jeg ikke det er noe problem å kjøre ski i bakken. Kanskje vil jeg bytte ut telemarkskia med slalomski etter hvert da det er litt stødigere. Jeg trives best når jeg får kjøre i pudder, å da er det jo ikke så farlig å falle litt, det er jo mykt å deilig å lande:-) Jeg kjenner flere som har kjørt slalom langt ut i svangerskapet. Forrige svangerskap var jeg på langrennski 14 dager før fødselen, å det gikk helt fint. Tok det bare litt rolig i nedoverbakkene. Så stå på slalom du, det skal i hvertfall jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå