LivetErEnLek Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Har ei på 3,5 år som i 6 mnd har mast om å få begynne. Noen med erfaring på området?
kinderegget Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Mi datter begynte da hun var syv år, så kan jo ikke helt sammenlignes. Men ho synes det er veldig gøy. Synes du skal la ho få prøve det ut, er jo bare å slutte igjen hvis ikke det skulle være noe for henne. Barn har jo godt av å bevege seg.
LivetErEnLek Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2010 joda, kan vel det. Men det koster jo litt å begynne og kipt å betale 800 kr for noen hun går på bare en gang... Hun går på turn nå, men kjeder seg sinnsykt der, ingen utfordringer. Har gått der i 1,5 år og det er det samme hver gang, og da mener jeg HVER gang, utrolig dårlig. Hun elsker å danse, har fast danseoppvisning her hver kveld lille snuppa. Mulig det går ann å komme på en prøvetime?
solita 06 Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Gutten min på 3 begynte nå på nyåret, tror det var for tidlig. 3-5 års gruppe, mye uro og noen barn som løper til og fra mamma hele tida. Særlig en mor som delte ut kjeks til jenta si underveis.... Det fører til mye flying, og sånt smitter jo. 3 åringer holder jo ikke konsentrasjonen så lenge, så når det manglet disiplin og regler i fht til spising/drikking ble mye ødelagt for vår del. Skal ta ham ut av klassen igjen. Du kan jo kanskje få en prøvetime et sted, så dere ser hvordan det er? Eller vente til høsten og søke plass i en 4-5 års gruppe, da er det kanskje mindre gråting og løping til mamma. Ikke meningen å være negativ, synes barnedans er flott, men har insett at kanskje 4 år er en bedre "startalder".
cilles Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Har en gutt på 4 1/2 år som akkurat begynte på det fjerde semesteret på barneballett nå. Han var 3 år da han begynte. Han gikk på 3-4 års gruppe frem til nå nettopp. Nå har han begynt på 5-7, mest fordi han har gått så lenge på det minste partiet slik at han fint kan begynne med de større. Det har gått veldig bra med han. Så i begynnelsen på det minste partiet at enkelte var veldig sjenerte og helst ville være med mamma/pappa, evt kom ut på gangen. Det er jo veldig stor forskjell på hvor selvstendige og utadvendte de er. Store forskjeller på 3-åringer. Nå er balletten her slik at foreldre får være med første gangen og siste gangen da det er oppvisning. Ellers så praktiserer de lukket før. Da slipper en nok slik som hun over skriver at enkelte løper til foreldrene hele tiden.. Tror nok jeg ville latt henne prøve. Det er som regel ok å få en prøvetime før en bestemmer seg, og da slipper en jo å betale for mer enn evt den ene timen. Om du er skeptisk så er det jo et alternativ. Lykke til
miriams Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Heisann Min jente ønsket å starte med ballett fra hun var 1.5 år. Jeg selv gikk på ballett som liten, og hadde ikke helt positive erfaringer med det (mest fordi jeg ikke er verdens mest koordinerte person). Hun fikk starte da hun var 3.5 år og har storkost seg. Her vi bor er det et stort dansemiljø. Man kan velge mellom danselek, som er lek til musikk, eller barnedans, som er mer dansing. Vi valgte det siste. Hvert halvår er det opptreden i kulturhuset, også for de minste. TIl jul satte de opp nøtteknekkeren, hvor det minste partiet var sukkertøyfeer. Utrolig gøy både for foreldre og barn. Anbefales på det sterkeste!
LivetErEnLek Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2010 Da har jeg ringt å ordnet en prøve-time i dag faktisk :-) Hun kommer til å bli overlykkelig :-). Takk for alle innspill.
Mom2Two Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 4-åringen her begynte etter jul, hun har mast i et års tid. Der hun går får ikke de voksne bli med inn, men må vente på gangen. Fungerer visstnok langt bedre på den måten, så det er fint.
LivetErEnLek Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2010 Da har vi vært på prøvetime og det var en stoooor suksess :-))) Hun syntes det var helt fantastisk og var på nippet til å begynne å gråte når vi måtte reise hjem. Ville jo danse mer måtte jeg skjønne. Her er det også sånn at foreldrene må vente på gangen, fikk bare være med inn første gangen. Utrolig imponert over hun som hadde det. Det var vel rundt 30-40 3-5 åringer der og hun hadde dem i sin hule hånd i 45 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå