Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 mener jeg så for en stund siden en som sa hun jobbet i barnehage og var utdannet vernepleier... bare lurer litt på hvordan det er å jobbe i barnehage?? og jobber du med barn med fuksjonshemminger?? evt andre som jobber i bhg som pedagog?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 I bhg til datteren min er d 2 vernepleiere som jobber, Jeg er selv vernepleier og ser absolutt behovet. Har jo mye pedagogikk og tilrettelegging på utdanningen, og trenger ikke nødvendigvis å jobbe med funksjonshemmede barn, men barn med spesielle behov. Men som vernepleier tror jeg nok ikke førstevalget hadde vært å jobbet i bhg, da er nok barnevern eller barne og ungdomspsykiatrien mer spennende.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Hei. Jeg svarte på et innlegg noen dager siden om å jobbe som vernepleier i bhg. Jeg jobbet først som ped.leder på en avdeling (med dispansasjon), men har nå stilling som vernepleier/spes.ped. Jeg har ansvaret for to barn med spesielle behov. Det ene barnet har jeg 6 timer om dagen og det andre barnet har jeg 1 time om dagen. Jeg syns det er utrolig spennende og jeg får virkelig brukt utdanningen min. Jobber så klart en del alene, og kunne egentlig tenkt meg å hatt andre vernepleiere og diskutert med til daglig, men jeg lærer masse og trives.=) Lærer også masse av alle yrkesgruppene jeg samarbeider med rundt de forskjellige barna, som f.eks. fysioterapeuter, barnevernet, barnehabilitering og PPT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå