Frk Vims Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Gidder dere å si litt om hvordan dere synes deres arbeidssituasjon er? Masete, uoverkommelig, utfordrende, spennede osv. Hva slags lønn har dere? Spør fordi jeg lurer litt på jobbskifte (fra skole til bhg, er førskolelærer som aldri har jobbet i bhg).
LivetErEnLek Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har jobbet som styrer tidligere, men savnt etter være der det skjer, sammen med barna ble for stor, så nå er jeg tilbake som pedagogisk leder. Det er veldig spennende å jobbe som styrer (eller fagleder som de kalles her). Hvor tøff jobben er kommer jeg selvsagt ann på den barnehagen som du skal jobbe i. En liten barnehage er i utgangspunktet enklere enn de store som dukker opp nå. Er det mye konflikter der? Hvordan er det fagliget nivået osv? Økonomi osv Men hvis du er førskolelærer og aldri har jobbet i barnehage, så tror jeg du burde ta deg noen år som pedagogisk leder før du evnt velger å gå videre. Den viktigste biten av jobben til en fagleder, er å være en drivkraft og inspirasjon for den pedagogiske utviklingen i barnehagen. For å få til dette er det vel greit med litt praksis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå