Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir to år imellom smårollingene her og vi må nok investere i en søskenvogn. Noen som har noen modell å anbefale? Eller fraråde for den saks skyld? Ønsker en som er lett å få med i bilen og har plass til en sittende og en i bag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Kan kun uttale meg om vognen som tvillngvogn, men det blir jo mye samme prinsippet. Samme understellet og finessene for det meste...

Vi har TFK Twinner. Vognen er super å trille, fungerer fint selv om det er snø og is og svinger lett. Det er to minus med denne vognen syns jeg;

1 - for å sette opp/ legge ned ryggen er det 4 glidelåser (altså 8 i mitt tilfelle...) som må dras opp/ ned. Dette er ganske tungvint. Men på en annen side, er ikke sikkert det er så irriterende hvis det er snakk om en bag og en sportsvogndel...

2- handlekurven under er veldig liten og ikke veldig enkel å komme til, særlig ikke hvis ryggen er slått ned...

Broren min og svigerinna har en Easywalker som søskenvogn og er veldig fornøyde. Der er det feks glidelåser på handlekurven, så det gjør det mulig å få ting inn/ ut derfra lettere.

Skrevet

Det blir to år mellom våre også, og vi tenkte gå for Phil&Teds. Tenker den er liten og lett, kommer inn dører o.l i tillegg til at den er grei hvis man bare skal trille med det ene barnet (eldste er i barnehagen).

Skrevet

Men EW har ikke justerbart fotbrett eller håndbrems vel... Har dette vært nyttig synes du? Er dette som gjør at jeg heller mor tfk og ikke ew når det komme til søskenvogna...

(mener ikke å kuppe tråden her) :)

Skrevet

Vi kjøpte en slik vogn der de satt i "tog". Rett og slett genial. Tok veldig liten plass i bilen. Minstmann låg å bag bak. Den største satt foran.

Kikket på den der minstemann nesten ligger under vogna. (Phil & Ted tror jer) Da fikk jeg nesten vondt. Stakkars liten. Tror ikke barnet kommer no høyer opp når den blir større. (men er ikke helt sikker...)

Uansett, super fornøyd med "tog" vogn.

Her eren link. (denne er litt mer avansert enn den vi hadde)

http://www.barnevognguiden.no/abc-design/abc-design-zoom.html

Lykke til med valget. Det er ikke lett med så mye forskjellig å velge i.

Skrevet

Takk for masse tips! Skal sjekke linkene deres. Hadde i første omgang sett for meg en vogn der de sitter ved siden av hverandre. Når minsten blir større kan de jo holde hverandre med litt selskap. Men jeg ser jo fordelen med at de sitter bak hverandre. Er enig i at Phil og Teds ser litt snål ut med en helt nede ved bakken....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...