Gå til innhold

Er det noen som har greie på utdannelse her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går andre året på høgskole. Har tatt årsstudium i norsk, og går nå mellomfag i norsk og 30 studiepoeng rle. Resultatet etter tre år skal bli bachelor i norsk.

De 60 siste studiepoengene ønsker jeg å ta i et fag som høgskolen ikke tilbyr. Kan jeg ta det ved en annen læreinstitusjon og la det inngå i bachelorgraden? Altså 90 + 30 studiepoeng fra høgskolen, og 60 studiepoeng fra et universitet?

Jeg går ikke noe fastlagt program, søker nye årsstudier hvert år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg tror at man må skrive en bacheloroppgave for å få bachelorgraden. Hvis du bare tar forskjellige årsstudum så må du avklare med den høyskolen/universitetet du tar det siste faget at du kan skive oppgaven der.

Skrevet

Mest sannsynlig kan du det om fagene er relatert, men jeg ville hørt med universitet og/eller høgskole om de vil godkjenne bachelorgrad med utgangspunkt i nettopp din kombinasjon. Er alt fra ett studiested og fakultet vil du automatisk ha oppnådd bachelor, ellers må du undersøke hva slags kombinasjoner som regnes som relatert slik at den faglige fordypningen er nok.

Skrevet

Jeg må skrive to oppgaver i løpet av mellomfaget i norsk, på ca. 25 sider hver. De regnes som bacheloroppgaver.

Skrevet

Mellomfagsoppgave har samme fordypning og vekttall som bacheloroppgave, så det godtas automatisk når du har nok studiepoeng. Bacelorgrader ellers består jo i dag minst av 2 relaterte fag, hvorav man skriver oppgave om det man har mest fordypning i- gjerne ispedd relaterte elementer fra fag nummer 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...