Sjakai Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har hatt tannværk siden i går og tannlegen har ikke tid til å se på det før fredag. Tok 1 gram paracet i går og har tatt 1 gram i dag. Kjenner at jeg bør ta en dose til før jeg legger meg, ellers blir det nok en søvnløs, smertefull natt. På felleskatalogen.no kunne jeg ikke se at paracet skader fosteret, men noen som vet noe om maksdosen en kan ta under svangerskapet?
Plutselig_gravid Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Paracet er trygt, ibux skal man ikke ta. Maksdosen er den samme som ellers God bedring med tannverken. Det er helt for jævlig.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Det er greit å ta paracet, men ikke ibuprofen:-) aner ikke mengde, men har hørt 4 gram i døgnet
W29 Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 paraset er vel omtrent det eneste av smertestillende man kan ta under svangerskapet tror jeg. har hørt at absolutt maks dose er 6 stk om dagen. jeg prøver å ta en maks to om gangen, sliter mye med hodepine og bekkensmerter.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Du kan ta 1 g Paracet 3 x i dögnet. Det er ikke farlig for fosteret. God bedring! Höres ikke godt ut :/
~~ElleMelle~~ Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Paracet er greit, men jeg vet ikke om noe maxdosering. Men jeg fikk til og med paralgin forte i forbindelse med en ryggskade, inntil 3 tabl daglig. Men ibux og ibuprofen må du holde deg unna. Det kan være skadelig.
NormaJean Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 her var det masse forskjellige svar.... Du kan ta 4 gram! per døgn. Hver tablett er på 500mg, dvs 2 tabletter av gangen, max 8 tabletter i døgnet fordelt på 4 doser. Men du bør lese på pakningsvedlegget til alle medisiner du tar, der står det om du kan ta medisinen eller ei i svangerskapet. Eller spør legen din hvis du er usikker IKKE SPØR PÅ DIB!!!!
Sjakai Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2010 Takk for hjelpen alle sammen :-) Uten paracet tror jeg at jeg hadde blitt gal av disse smertene!!!! God natt til dere alle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå