Gå til innhold

Noen av dere som har fjernet visdomstenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det?

Og hvordan var tiden etterpå?

Lurer, fordi jeg har hørt man blir så sløv/sliten av det. Jeg vegrer meg for å dra før jeg vet hvordan det er, siden jeg har en gutt på 2,5 måneder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fjernet 3 av dem. Først en, så 2 samtidig et par år etterpå. Jeg hadde ingen problemer etter trekkingen, ikke smerter, blødning eller noe. Ikke ble jeg sløv/sliten heller, ikke engang nummen i kinnet etter bedøvelsen.

Har bare positive erfaringer med trekking av visdomstenner.

Skrevet

Jeg har fjernet to stk. Den først var rett og slett grusom, da lå jeg og gapte i over 1time mens tannlegen dro alt han kunne, jeg måtte til og med ha påfyll av bedøvelse etterhvert fordi den begynte å gå ut igjen. Jeg sleit med å gape over 1 uke etterpå og brukte mye smertestillende, ibux 600mg flere ganger om dagen og i tillegg paralgin forte på kvelden de første dagene så jeg skulle få sove. Etter den tanna hadde jeg ikke taklet å ha en på 2,5mnd å ta vare på og hvis du ammer kan du jo ikke ta så mye smertestillende og det hadde vært et stort problem for meg.

Den andre tanna var ute i løpet av maks 2min og jeg hadde minimalt med ubehag i etterkant. Jeg tok vel noe ibux, men veldig lite i forhold til første gang.

Forskjellen på de to tennene var at den ene hadde røtter som var som en mothake sånn at den holdt igjen når tannelgen dro, den andre hadde helt vanlige rette røtter sånn at den gikk rett ut igjen. At røttene var krokete på den første tanna var umulig å se på røntgenbildet på forhånd fordi de var krokete på en sånn måte at det ikke syntes.

Skrevet

Uff da... Så ubehagelig. Det er sånt jeg er så redd for! For å være på den sikre siden, så tror jeg jeg venter litt. Det er ikke noe som haster...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Den første opererte jeg ut... da var det bare å bøtte innpå med paralgin forte de neste 2 dagene. Var helt utafor...

Den andre har jeg trekt, og det gikk fint. Trengte ikke smertestillende noe særlig, og dro rett på jobb etterpå. Måtte dra hjem igjen etter noen timer, men det er fordi jobben innebar at jeg måtte bøye meg veldig ofte ned, og da raste blodet til tanna hvilket ikke var spesiellt ålreit. Men utover det var jeg i fin form!

Skrevet

Det er stor forskjell på om du kan trekke visdomstennene eller må få dem fjernet ved operasjon.

Jeg har fjernet 3 tenner ved å operere dem ut, første gangen fikk jeg betennelse etterpå, måtte gå på to antibiotikakurer og var borte fra jobben i over en uke. Hadde forferdelig vondt. Andre gangen gikk det supert og jeg var på jobb igjen dagen etterpå. Tredje gangen var jeg borte dagen etterpå og var blå i halve ansiktet noen dager, men ingen store smerter.

Det går lettere jo yngre du er, jeg var over 40. Og det går visstnok lettere i overkjeven enn underkjeven, men alt kommer jo an på hvordan tennene ligger til.

Skrevet

Uff igjen... Det her gir meg skrekken, og jeg som har tannlegeskrekk! Tannlegen min henviste meg til en oralkirurg, så det er snakk om at de skal operere den ut. Han lovte meg at det kom til å ta max en halvtime, og at det var enkelt og smertefritt. Så dere tror det er verre og operere de ut?

Skrevet

Jeg har fjernet de to nede. Å få dem ut gikk lett som en lek og den første tanna gikk relativt greitt etterpå. Fjerna den andre 2 uker senere og selv om det gikk like lett å fjerne den fikk jeg kjeveblokk og betennelse. Var sykemeldt en uke og relativt dårlig...

Skrevet

har trukket to stk ut, hadde ikke nevneverdige problemer. Litt vondt den første tiden, men Panodil hjalp. Kunne fint stelle baby etterpå :)

Skrevet

Fjernet en for mange år siden. Fikk plutselig betennelse og måtte på tannlegevakten. Et par strøytestikk, to jekk med "trekketingen" og så var tannen ute. Ikke problemer etterpå.

Ikke hør for mye på skrekkhistoriene for må man, så må man

Det går si fint så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...