Gå til innhold

Er det lov å filme under fødselen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det ?

Jeg tenker at jeg gjerne vil dokumentere deler av fødselen på film. (Ikke akkurat når babyen kommer ut, men litt nå og da, tenker jeg )

Samboeren min mener han har hørt at det ikke er lov, i tilfelle det skulle oppstå komplikasjoner,stemmer det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bestemmer du over din egen kropp?

hehe:) ja så klart kan du filme.

men for høflighetens skyld kan man jo spørre om jordmødre etc har noe imot å være med da:)

Skrevet

Joda, vi filma hele greia vi :) (eller mannen filma)...

Det er vel når komplikasjoner oppstår at man må skru av kamera.

Skrevet

Det er ikke lov på Bærum.

Skrevet

Hva er det for et teit svar Miss:cc? Det er faktisk ikke lov å filme. Om det er slik alle steder vet jeg ikke, men det er ikke lov der jeg fødte!

Skrevet

Jeg skal føde på St.Olavs, noen som har filmet fødselen der - eller vet om det er noen regler om det der ?

Hi

Skrevet

Noen som vet hvorfor det ikke er lov? Det er jo greit å ha i etterkant hvis det skulle skje noe. Mange andre arbeidsplasser som videoovervåkes, hvis det er det som er grunnen.

Nå er det sikkert ikke for overvåkningebs skyld de fleste ønsker å filme, men som et hyggelig minne. Eller?

Jeg skal føde på Bærum, og skal jammen meg spørre hvorfor. Ikke at vi har tenkt å filme, men det hadde jo vært ok å ha valget i hvertfall.

Skrevet

Da jeg fødte jenta mi i 2006 fikk nrk lov å filme. Året etter filmet vi privat da jeg fødte sønnen min, men da jeg skulle begynne å presse fikk vi ikke filme mer. Dette var på St.Olavs.

Skrevet

Vi flimet fødselen da jeg fødte på st olavs, jordmoren sa i allefall ingenting på det så er sikkert lov :)

Skrevet

Vi filmet fødselen på rikshospitalet.

Jordmoren var vel ikke sånn strålende fornøyd over det men det var min fødsel så jeg tok meg til rette..

De er bare redd for at feilbehandlingen de driver med er tatt opp på film..skremmende for dem sikkert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...