Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Har 2 barn fra før, en som blir 5 i mai og en på 3 Så det er ca 1,5 år i mellom de. Jeg har alltid hatt drømmen om 3 barn. De 2 vi har nå var ikke planlagt og mye ble snudd opp ned når nr 2 kom, tok sin tid før vi kom inn i rutinene. Nå går det veldig fint, selfølgelig en del krangling og trassing men rutinene er gode og de er i barnehagen 3 dager i uken. Neste gang jeg blir gravid (om jeg blir det) så vil jeg at det skal være planlagt. Jeg vil vente i spenning på et posetivt resultat og lykkelig kunne fortelle det til mannen. Mannen min og jeg har snakket om det å få nr 3 og jeg har sagt til han at jeg alltid har hatt et ønske om 3 barn. Han sier at vi har mer en nok og at han ikke orker å tenke på det. Om det hadde vært aktuelt med barn nr 3 så hadde jeg ikke hatt lyst til å prøve på det før eldste mann har begynnt på skolen altså 1,5 år til. Noen her som har hatt mannfolk som virkelig ikke vil men som har snudd? Og nei jeg kunne aldri ha tenkt meg å presse han til å få flere barn, vil han ikke så vil han ikke men jeg kan ikke slå meg til ro med at jeg ikke skal ha flere barn
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Jeg syns helt ærlig at man burde respektere det om mannen ikke vil..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Luksusproblem.... Håper du slipper skikkelige problemer mellom dere som tapper en fullstendig for livslyst og energi....
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Er bare og lure han og si la han tro du bruker prevensjon, så vips er du gravid!!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Ikke akkurat hyggelige svar du har fått.....jeg skjønner godt at dette plager deg. Samtidig kan jeg skjønne at tanken virker overveldende nå når dere har to såpass små barn. Mannen din har tydligvis ikke rukket å komme til det punktet du har, der ting virker så greit, med plass til et barn til. Du får tenke at han kanskje henger litt "etter" deg, du hadde sikkert en periode selv inntil et visst punkt der det virket utenkelig å prøve på flere barn? Hvis det er der han er nå, så er det ikke så rart at han ikke vil diskutere flere barn. Jeg vil tro han tenker at hvis dere blir enige om flere barn nå, så forventer du at dere skal begynne prøvingen med en gang, og så er du gravid før dere vet ordet av det. Da er det tryggere for han å si nei nå, og heller evt. ombestemme seg senere. Han tenker sikkert at hvis han sier kanskje så tar du dette som et grønt lys også. Har du sagt klart fra at det uansett ikke er aktuelt for deg før om 1,5 år? Kan du ikke prøve å få til en helt rolig, forsiktig samtale der du sier du ikke vil snakke om det for å presse han, men veldig gjerne vil høre mer om hva han tenker? Så kan du f.eks spørre om han i alle fall kan holde mulighetene åpne, og at dere kan ta en ny diskusjon om et års tid? Så lover du å ikke "mase" i mellomtiden. Lykke til, håper du får gubben på gli etterhvert, så dere kan glede dere sammen:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Så godt å se at folk respekterer hverandre.....
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Hei Jeg er nå gravid med min etterlengtede nr 4. Tok 2 år før mannen gav etter for å si det sånn. Siste 6 mnd måtte jeg slutte å mase. Han skulle tenke på det. Har vært masse snørr og tårer. Er nå halvveis i svangerskapet og det er desverre ikke sånn at han er kjempe lykkelig. Han sier han har nok og at dette barnet må jeg passe på selv.. Er nok tilpass for meg.. Håper inderlig at han snur når babyen kommer,at han kan glede seg over den. Jeg er lykkelig over at jeg fikk viljen min, men med en bismak..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå