Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Har operert nesa, ja. Selve opr. gikk greit. Fikk noe beroligende som hjalp, og masse bedøvelse oppover nesa. Veldig vondt å sette bedøvelsen bare. Etterpå måtte jeg gå med noen dotter/tamponger i nesa en stund, og det var ømt. Veldig vondt å nyse! Tilbake på kontroll viste det seg at en del vev var sammenvokst, og jeg måtte skjære noe mer + sette inn noen tyne plastplater langs "neseskilleren" Denne måtte de sy på plass. Sydde gjennom neseskillere, altså fra det ene neseboret til det andre. Fy f..., da skreik jeg! Men har jo blitt bra nå i ettertid. Nesten ikke bihulebetennelse. så operasjonen var supervellykka.
2 små og en undulat Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Det har jeg gjort. Var så mye plaget med bihulebetennelse, og ingenting hjalp. Til slutt tok jeg selv kontakt med privat øre-nese-hals spesialist. Han sendte meg til CT (?) og der viste det at jeg hadde store fortetninger i bihulene i panna og i kinna. På selve operasjonsdagen fikk jeg en haug med "likegyldighetspiller", og jeg tok ikke narkose under selve inngrepet. Man hørte at legen hugget bort noe som så ut som bein/brusk. Etterpå fikk jeg 2 dolcontin, og disse ble jeg helt susete av og kjente ingen smerter:) Etterhvert kom det litt smerter, men ikke ille. Det kjentes ut som om det var veldig tørt i nesa, og det blødde også endel. Siden har nesa vært super, så jeg anbefaler virkelig operasjon om man har fortetninger i nesa:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 ok, så man trenger ikke narkose? det er det jeg er redd for:( er sinusitt bihulebetennelse? hva var symptonene deres? jeg har press i neseroten pannen, mye vondt i hodet og søvnproblemer..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Bihulebetennelse, ja. Hadde kostant betennelse. Pannebihuler og kinnbihuler var helt tette av puss. Antibiotika hjalp ikke. Føltes på det verste som pannen skulle sprekke av trykket. Ulidelig vondt. Hvis du ønsker narkose under opr. Kan du sikkert få det. Anonym nr.1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå