Gå til innhold

Er Stonz bra nok som vintersko for en på 14 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et par stonz til sønnen vår som vi er kjempefornøyd med. Han er god og varm og de er lette og komfortable å ha på beina.

Jeg har mest lyst til at han skal ha disse som vintersko resten av denne vinteren og heller kjøpe skikkelige vinterstøvler til han neste høst. Men flere folk sier til meg at han MÅ ha ordentlige vinterstøvler når han skal være ute i bhg. Hva mener dere andre dib'ere? MÅ han virkelig det? Han kan ikke gå ennå, og her vi bor pleier våren å komme ganske tidlig og da blir det andre sko allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Stonz til gutten vår på 15mnd. Går veldig bra det. Han er aldri så lenge ute av gangen i bhg, så han rekker ikke bli kald uansett tror jeg.

Min går heller ikke enda, og før han gjør det har jeg ingen planer om å kjøpe sko til gutten. Med mindre jeg finner ut at han fryser på føttene da, men hittil har han som sagt vært god og varm etter han har vært ute (sjekker alltid det, som den hysteriske førstegangsmammaen jeg er ;p)

Skrevet

Hm, det sies da at de små ikke skal ha sko før de kan gå? Stonz skal jo holde i minusgrader, så jeg er enig med deg altså :-)

Skrevet

jeg hadde også Stonz til gutten min i bhg. De ansatte skrøt veldig at de, de sitter jo så godt på foten. Nok av de foreldrene som sender med tykke sko / cherrox til barn som krabber. De skoene henger jo som regel løst etter foten (altså de har krabbet ut av skoa).

Så fortsett med stonz dere. Men jeg byttet så snart han var mer ivrig på å bli gått med og prøvde seg selv med støtte. Da syntes jeg de ble litt tynne i sålen.

Skrevet

Stonz er fine til de barna som ikke går enda. Men når de begynner å gå selv er en vintersko bra å ha. Et lite tips kjøp sko som passer,ikke sko som passer om et år!!

Sønnen min har stonz og han bruker de som regel bare når vi skal kjøre bil eller bare sitte i vogna,han går selv nå da.

Blir de ikke kalde? synes de er så tynne jeg. har ikke brukt de på han ute i snøen,da bruker jeg vanlige sko.

Skrevet

Stonz er fine de, men egner seg etter min mening dårlig på snøen. Min ble iallefall kald så snart hun satt føttene i/på snøen, spesielt når hun forsøkte å gå etc.

Dersom kan KUN sitter på rompa og er ute veldig korte perioder, så er det sikkert OK. men hvis han skal være ute i lengre perioder eller er på det stadiet hvor kan forsøker å reise seg, gå med støtte etc, ville jeg helt kalr kjøpt sko.

Du kan jo kjøpe gore-twx sko som ikke er så veldig tykke selik at han kan bruke de utover våren også. Men ha en ullsåle nedi nå når det er som kaldest.

Skrevet

Takk for "støtten". Da har jeg litt mer tyngde i argumentasjonen min og:-) Jeg har også hørt at de små ikke skal ha sko før de kan gå. Da blir det stonz i bhg!

Skrevet

Nå har ikke jeg hatt stonz, men i fjor brukte vi slike "votter" til føttene fra reima. Pjokken vår hadde de fra han var 6-10 mnd og han begynte å gå da han var 7,5 mnd. Selv de var han varm og tørr på føttene med så da burde vel stonz holde?! Særlig før han begyner å gå da!

Kjøpte sko til lilleknott da han var en 7 mnd, men brukte like ofte reima:)

Skrevet

Det finnes jo linerz til å ha inni stonz'ene på de kaldeste dagene da. Da isolerer det veldig bra!

Skrevet

Min på 13 mnd har bare stonz som vintersko. Han går når han er inne, men ute i snøen blir det best basing og kryping. Både ungen og bhg virker tilfredsmed skotøyet.

Skrevet

Jo det isolerer mot vind og relativ kulde i lufta, Men kulda på bakken er noe helt annet. Uten slikkelig isoledrende såle slik det er i vanlige vintersko, så blir det kaldt!!!

Dessuten er ikke Stonz noe særlig på hardt, glatt eller veldig ujevnt underlag.

Skrevet

Enig med de andre her, hadde kun hatt Stonz til barn som ikke kan gå. Som andre sier, skulle du merke at han blir kald så kan du jo heller kjøpe noen lette gore-texer da. Men med foret inni er vel stonz like eller nesten like varme som gore-tex?

Skrevet

Vi synes de er alt for kalde til bruk nå når det er noen kuldegrader. Muligens de blir varme nok med en skikkelig ullkatank (i tillegg til ullsokker altså) i, men de innersokkene som man kan kjøpe til er jo bare laget av tynt syntetisk materiale og holder ikke.

Vintersko gir jo en helt annen isolasjon mot kulda, bl.a pga sålen.

Skrevet

Vår gutt på 13 mnd bruker også bare Stonz ute, både hjemme og i bhg. Han går, men ikke ute...hehe. Har ullstrømpis og tjukke ullsokker nedi, aldri kald på beina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...