Gå til innhold

noen som har operert/boret i nesa pga fortetning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjøres det?er det vondt? ble d bra etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg sleit med tett nese i flere år, Da jeg ble gravid ble det ennå verre. Jeg prøvde først 2 utskrapninger på Privat Sykehus uten resultat. Til slutt ble jeg henvist til offentlig sykehus og ble operert. (de skar bort èn av 3 "pølser" som man har i nesa slik at det skulle bli bedre plass til luftgjennomstrømming selv om jeg ble svullen i nesa. For meg var det mer smerter med de to utskrapningene enn selve avskjæringa av den "pølsa". Kom meg veldig fort etter det. Nå er jeg ALDRI tett og jeg har virkelig fått livet i gave på nytt. Tidligere brukte jeg flere nesespray i mnd (14 stk i mnd da jeg var gravid). Jeg kan ikke få takket legen godt nok. Jeg kan merke at nese sveller litt når jeg er forkjøla men den bløir som sagt aldri ordentlig tett lenger.

Skrevet

Vet ikke om dette er helt det samme som det jeg gjorde. Jeg hadde skjev neseskillevegg som gjorde at det ene neseboret var helt tett. Legen fikk nesten ikke undersøkt nesa før operasjonen fordi det var så trangt. Operasjonen og oppfølgingen etterpå var helt pyton. Det er masse nerver i nesa, så det er ingen behagelig opplevelse. Men når det er sagt. Det er vel verdt det. Er mye mindre syk og tett i nesa nå enn før jeg ble operert.

I mitt tilfelle så løsnet de neseskilleveggen og flyttet den litt. I tillegg skrapte de av noe av brusken i neseskilleveggen slik at den skulle bli mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...