Gå til innhold

Ønskebrev

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ønskebrev noe dere skriver og sender inn/tar med på føden? Jeg tenker altså på å få det svart på hvitt at man vil ha det sånn eller sånn under fødselen, eventuelle frykter man måtte ha etc...

Har fatt 3 barn, og leverte et brev sist fordi jeg ikke fikk epidural de 2 første gangene, der skrev jeg at jeg absolutt ville ha det 3 gangen, og da fikk jeg faktisk det. Vet ikke om jeg skal gjøre det, eller bare insistere på å få epidural dersom vi kommer tidsnok til det. Er det vanlig liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det virker veldig vanlig å ta med ønskebrev til føden... Kan jo være lettere å få frem ønskene sine, og kanskje lettere å få de realisert enn når de kommer stykkvis mellom riene.

Jeg har skrevet en som ligger klar i fødebagen... litt mer som en liste enn et brev, så blir det ikke så formelt :D

Skrevet

Jeg synes det virker veldig vanlig å ta med ønskebrev til føden... Kan jo være lettere å få frem ønskene sine, og kanskje lettere å få de realisert enn når de kommer stykkvis mellom riene.

Jeg har skrevet en som ligger klar i fødebagen... litt mer som en liste enn et brev, så blir det ikke så formelt :D

Skrevet

Ja, du har rett. Det koster jo ikke noe å ta det med, da skjønner de at det ikke blir impulsivt å mase om hjelp til smertene...tror jeg får forfatte noe en kveld...snart

Skrevet

På SUS (i 2007) fikk jeg et skjema på innskrivingen. Det skulle jeg ta med hjem, fylle ut og ha med på føden. De spurte etter opplysninger som f.eks. ønsker om smertelindring, forventninger til amming og evt. sykehushistorie/ tidligere fødsler. Fungerte veldig fint. Hadde skjemaet med meg og det var helt tydelig at jordmor hadde lest hva som sto der. Det ble tatt hensyn til på en fin måte. Dersom jeg ikke får noe skjema denne gangen, kommer jeg til å skrive ned noen punkter likevel ;-)

Skrevet

På Drammen sykehus der hvor jeg skal føde skrev jordmor dette på fødselssamtalen jeg var på i uke 34. Så nå når jeg straks skal føde går de bare inn på dataen sin, også ligger det der :)

Ellers er det jo ingen ting i veien for å ta med seg en "ønskeliste." Jormødrene vil prøve å gjøre sitt beste for at vi skal få en fin fødsel ,og jeg har intrykk av at de syns det er bra og vite hva vi ønsker og ikke. (da blir det også enklere for dem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...