Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har fått ørebetennelse, og skal ha pennecilin. Prøvde å knuse den og ha i syltetøy. "surt" låter det da og spytter ut igjenn.

Spurte legen om flytende, men han mente den er så sterk på smak at det ikke ville bli noe lettere (kan bare ringe legen i morra og få flytende hvis jeg vil).

Noen som har erfaring om hva som er best, eller hva man skal blande det i? Hvis man knuser tabletten helt blir det vel velldig smak på det andre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille på to år er helt umulig å få medisin i. Så da han fikk ørebetennelse i romjula fikk vi flytende penicillin og ei slags "sprøyte" til å drikke den av. Det var en kant frempå den slik at den ikke skulle komme for langt inn i munnen. Jeg vet det sikkert er helt feil å lokke med mat men han fikk pepperkake i premie når han var ferdig med medisinen sin og det funka som bare det! Samt masse ros, selvfølgelig:-))

Har hørt om andre som blander i mat, feks youghurt men vi tok ikke sjansen for han er litt kresen og vi var redde for at han da plutselig ikke ville spise det lengre.

Skrevet

Snuppa vår fikk en tablett i går. Vi sa hun burde svelge den hel, men hun tygde på den også sa hun - det vakke godt! hehe

Hun spytta bitene ut, så tok jeg den på en skje med syltetøy og sa at hun måtte svelge alt på en gang. Da gikk det fint. (22 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...