Gå til innhold

Jordmortime i dag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en god opplevelse hos jordmor i dag. Alltid betryggende å høre hjertelyd, selv om jeg stadig kjenner spark. Alt var fint med blodtrykk, blodprosent, urinprøve osv. Symfyse-fundus målet var over kurven (det var det sist også). Babyen ligger visst med hodet ned, men det har ikke festet seg enda. Jordmor regnet seg frem til at jeg er 23+6 uker i dag. Snakket med henne om bekkenplagene, og at jeg er så ekstremt trøtt for tiden. Fungerer jo ikke når jeg kommer hjem fra jobb, er totalt vrak, så mannen må gjøre det meste og ta seg av sønnen vår på 2,5 år. Hun anbefalte meg å spør fastlege om delvis sykemelding. Og så tipset hun meg om Feldenkrais trening for gravide med tanke på bekkenplagene. De har desverre ikke bassengtrening for gravide i Kristiansand for tiden. Har tenkt på det med delvis sykemelding, fungerer jo ikke å jobbe fullt hvis det fortsetter sånn. Huff, føler meg veldig klagete og sytete, men går det ikke så går det ikke. Skal ha ferie neste uke (Gran Canaria!!!), så vil se det an til etter det. Håper det kan hjelpe litt! Og så vil jeg tenke på det med Feldenkrais trening. Snakket også om hva jeg bør tenke på når vi skal ut og reise.

Noen som har erfaring med Feldenkrais trening for gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så herlig at du hadde en fin JM-time. Jeg gleder meg også til min 1. time hos JM. Har bare vært hos lege til nå (uke 18). Skal til ei som driver privat. Hun var med på forrige födsel og er helt super, så derfor koster jeg på meg å gå til henne nå. Skal dit om 2 uker.

Så kjedelig med bekkenplager. Har ikke erfaring med Feldenkrais trening, desverre...

God tur til GC, da!! Der var vi i desember-helt fantastisk! Skal til Tenerife i mars også. Digg å ha noe å se fram imot :-)

Skrevet

Takk for det! Ja, godt å ha noe å se frem til! God tur til Tenerife i mars :) Fordelen med jordmor er at hun har bedre tid enn legen, og det er lettere å ta opp ting jeg lurer på :) Men hvis det blir aktuelt å spørre om sykemelding må jeg jo ta kontakt med legen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...