Gå til innhold

Syyykt vondt i halebenet


Tullball

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode råd mot vondt i halebenet?

Er det noen andre som har det sånn?

Klarer nesten ikke sitte lenger... i hvertfall ikke lenge om gangen.

 

Mamma sa i dag at jeg måtte si i fra til legen om at jeg har vondt siden det kunne være jeg hadde brukket det når jeg var liten og at det derfor ikke kan rette seg ut under fødsel... Noen som har hatt dette problemet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde veldig vondt i halebeinet sist jeg var gravid og det var bekkenløsning. Jeg forestilte meg at den liksom satt rundt hofta, men nei. Ikke hos meg. Halebein og beinet midt mellom beina fikk gjenomgå sist og jeg kjenner det godt i halebeinet denne gangen også. Fysio sier: ikke sitt med beina i kors, ikke legg hele vekten på det ene beinet nr du står. Ha kroppsvekta likt fordelt på begge beina ALLTID. Ikke sitt hvis det gjør vondt. Når du skal ta av sko; ikke "skrap" den ene av med den andre, sett deg ned og bruk armene, Dropp støvsuging og gulvvask. HVis du trener; ikke utfall, ikke dype knebøy. Hold beina samlet, rett og slett. Bassengtrening er et godt tilbud hvis du har skikkelig vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... det var vel ikke helt det jeg håpet å høre. Men det går litt opp pg ned. Får prøve å følge rådene dine, selv om det med å ikke sitte hvis det gjør vondt er litt vanskelig når jeg går på skole hele dagen og må pendle i 2.5 timer hver dag...

Ikke noe fare for at jeg skal overanstrenge meg med å vaske/støvsuge eller trene for den saks skyld... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har vært plaget med vondt i halebeinet både i første og andre svangerskap. Det som hjalp meg var en dyktig ostopat som manipulerte/ tøyet område rundt bekken og rygg.

Går til hang ca. 1 gang i mnd under hele svangerskapet og da holder jeg det i sjakk. blir iallefall ikke værre:o)

så det er vært er forsøk;)

 

tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips er å ha med en pute eller noe annet mykt å sitte på slik at du aldri sitter hardt. Man kan få kjøpt noen balanseputer (gummi med luft i) hos fysioterapeuter som er veldig behagelig å sitte på. Hvis ikke du finner det kan du sitte på en badering evt en vanlig pute.

 

Hadde dette med førstemann og visste ikke hva det var. Nå har jeg fått bekreftet bekkenløsning hos legen (denne gangen er det mye verre) og har startet med timer hos fysio og gruppetrening. Et annet godt tips jeg har fått er å alltid sørge for å sitte rett i ryggen eller litt foroverlendt slik at man ikke blir sittende på halebeinet. Kan også være behagelig å sitte litt feil vei på stolen for å avlaste ryggen litt(henge over ryggstøtten).

 

Og blir det verre - ikke nøl med å ta kontakt med legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går og tar akkupunktur for svangerskapspsproblemer. Har tatt for energi og kvalme. Hjalp masse!!! har ikke hatt så mye energi på lenge! skal ta akkupunktur for bekkenet på fredag, sliter med det selv, men ikke like ille som deg. Men det kan være et råd hvis du føler ikke noe annet hjelper. Der kan de også fikse på mye annet hvis du har andre plager:) og modne kroppen for fødsel når den tid kommer:) Anbefaler det virkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt med meg en sånn oppblåsbar nakkepute, men det gjorde egentlig bare at jeg ble veldig stiv i musklene i hoftene. Tror det var fordi jeg måtte balansere så mye på denne puta. Det beste for meg har egentlig vært å bare slange meg på sofaen... haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet i første graviditet og har litt nå også. Det er nok bekkenløsning. Gå til en manuell terapeut. Har fant ut at det var noe som satt for fast bak, han fikset dette på to-tre beh., fikk ett nytt liv etter det.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...