Gå til innhold

Rettigheter ved føsterdød og videre IVF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen vet hvilken rettigheter man har når et barn som er laget via IVF dør i mors mage i 2. trimester. Blir dette sett som et mislykket forsøk og man får da 2 forsøk til, eller får man 3 nye forsøk fra staten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Mener det er slik at hvis man mister under svangerskapet, blir d sett på som et mislykket forsøk og man fortsetter med de man evt har igjen. Hvis man mister rett etter fødsel, så har man rett til 3 nye forsøk. Har noen bekjente som mistet tvillingene rett etter fødsel, men siden de levde når de ble født, fikk de nye forsøk.

Håper for all del at ingen oppleved dette og at år 2010 blir et bra år for oss her inne:)

Skrevet

Takk for svar. Desverre kjenner jeg noen som har opplevd dette.....

Skrevet

Da har man dessverre ikke noen spesielle rettigheter i det hele tatt, altså pga at det var IVF, mener jeg.

Forsøket er definert som fullført i det offentlige når man har fått satt inn egg, og deretter er en eventuell graviditet (bortsett fra 7-ukerskontrollen) etter IVF som en hvilken som helst annen graviditet.

I det tilfellet du skisserer vil man da ha to forsøk igjen.

Skrevet

Hei, Sundaygirl.

Dine bekjente fikk sansynligvis søskenforsøk da, tror jeg. Kan det stemme?

Skrevet

Et forsøk er tellende når det blir innsett av egg, uansett om forsøket ender negativt, positivt eller det blir en ufrivillig abort ut av det. De 3 forsøkene man har er altså ikke med noen "barnegaranti" - da kunne man jo i tilfelle holdt på i det offentlige i det uendelige.....

Skrevet

Et forsøk er tellende når det blir innsett av egg, uansett utfallet. Det er ingen "barnegaranti" ved de 3 forsøkene, da hadde ikke 3 forsøksgrensen hatt noe for seg for da kunne man jo holdt på i det uendelige....

Skrevet

Beklager 2 nesten like svar, maskina hang seg opp ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...